Hoogbegaafd?

Hallo allemaal,

Ik wilde even onze fantastische avond met jullie delen! Marissa heeft haar eerste zin(netje) gezegd. Ze zei toen ze haar bord leeg had: Papa klaar! Wij natuurlijk helemaal trots. Maar nog geen 5 minuten later zegt ze opeens: HOERA! ook voor het eerst en ze steekt daarbij beide armpjes in de lucht. Zou het dan echt waar zijn dat de spraak na 18 maanden hard gaat. Je snapt dat hier twee super trotse ouders zitten die maar vast een plek hebben gereserveerd op het gymnasium .

liefs Linda, mv Marissa 17.5 maand

Mooi is dat he? Dan voel je je toch helemaal trots! en terecht!

Vera sprak met 17 maanden ook al in 2 en 3 woordzinnen. OP het bureau zeiden ze toen dat ze het taalbegrip van een 2 jarige had. ja dat had ik ze ook wel kunnen zeggen, het is zo'n wijsneus met een hele goede passieve en actieve woordenschat.
Gelukkig loopt ze op andere gebieden niet voor, want hoogbegaafd is echt niet leuk (zei de juf haha)

Leuk Linda!! Heerlijk he dan lekker trots zijn hihi
Feline zei vandaag ook 2 woordjes achter elkaar. Hajo mama (hallo mama)
Verder nog niks. Een kindje van een vriendin praat al sinds hij 15 maanden is met 2 en zelfs 3 woordjes! Echt zo knap

groetjes Maris

Hoi Linda!
Wat geweldig he, als je je kleine spruit kunt verstaan!!
Zo leuk en vertederend!!
Lieve spreekt ook al in hele zinnen, en doet dat al een hele tijd.
Ze zegt;'' Wat ben je doen??''
Dit vragen wij aan haar als ze in een hoekje staat  ..en dan maakt ze van die geluiden..hahah, haar antwoord is dan steevast ; poepen!!
En ook ''Mees ben je nou??'
Als ze haar broer ineens kwijt is..haha
Ze is een vreselijke kletskous.
En idd op het buro met 18 mnd zat die vrouw ook vol verbazing te kijken naar haar woorden lijst van meer dan 100 woorden!!

Weet je wat ook geweldig is..Zingen!!
Lieve zingt dan keihard; Poesje mauw..hondje waf!!!
Mogen....tafel..af
..........klaar......waar
......tafel...plassen maar..
De rest zing ik..en ze vult dit in!!!
Kent ze van het kdv..Echt heeeeeel schattig!

Nou wees maar trots dat mag echt hoor!!
Gr Rina

Hoi Linda,

Dit is zo leuk, dit moet je opschrijven in een boekje voor haar later. Haar taalontwikkeling zal nu snel gaan, hoor! Straks kletst ze de oren van je hoofd! Dat is ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO gezellig.

En die plek op het gymnasium kun je niet vroeg genoeg reserveren, heb ik ook al gedaan !!

Groetjes Babybelle

Heerlijk he! Mette was er ook vroeg bij. Die had met 16/17 maanden al een woordje of 20 onder de knie. In schrijf alles ook op met datum erbij. Erg leuk voor later. Geniet ervan!! En JA het gaat MEGA hard na de 18e maand!

gr.Ing

Knappe meid hoor!
Bas maakt nog steeds geen haast om te gaan praten. Hij snapt ons heel goed, maar verder dan een paar losse woordjes (waaronder opvallend veel TV figuren: Bumba, Nijntje, Dora en Barbapapa) komt hij niet.

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan