hoogbegaafdheid

Hoi meiden,

Ik heb deze vraag ook bij 2-3 jaar gezet maar aangezien mijn dochter  bijna 4 is zet ik hem ook hier. Mijn meisje zit sinds een jaar op het mkd waar ze het prima naar haar zin heeft nu hebben ze een tijdje geleden een iq test bij der gedaan en daar kwam uit dat ze hoogbegaafd is. Dit kwam voor ons niet als een hele grote verassing het verklaarde veel. Ik ben opzoek naar ouders die ook een kindje hebben die hoogbegaafd is en ervaringen zou willen delen en advies kan geven.
 
Hallo,

Als uw kind op 4 jarige leeftijd is getest op hoogbegaafdheid dan zegt dat tot het 12e levensjaar nog niets Tot het twaalfde levensjaar kunnen die 'waardes' nog erg verschillen. Als ze 4 is kan uit de test hoogbegaafdheid komen maar dat hoeft het volgende jaar helemaal niet meer zo te zijn. Na het 12e levensjaar wordt dat stabiel en kun je er echt iets over zeggen. Ik ben zelf groepsleerkracht in het primair onderwijs en werk ook als kindercoach. Als je er meer over wilt weten kijk dan eens op www.erudiet.nl

Veel succes en geniet van je kind
 
hallo mammy29

ik heb even een vraagje ik heb een neefje van 9 jaar en we denken dat hij ook hoogbegaafd is.
Hij zit in groep 6 van de basisschool,hem hebben ze ook aangeraden een iq test te gaan doen is dit geheel kostloos of zijn er kosten aan verbonden(tegen zijn moeder werd gezegd dat het nogal duur was om een test te laten doen?)

heb je misschien enige tips of hoe je aan de iq test kan komen
je helpt mij hier enorm mee aangezien zijn moeder af en toe met haar handen in het haar zit

alvast bedankt!
 
Hoi gelukkige mamma,

Mijn dochter zit op het medisch kinderdag verblijf en het vanuit daar geregeld en de test is afgenomen   door een kinderpsychologe. Nu kan je het volgens mij ook via de ggd aanvragen volgens mij. Veel succes.

Groetjes
 
Onze zoon is ook hoogbegaafd. HIj is getest met 3 jr en 8 mnd. Wij hebben de test aan laten vragen door de huisarts omdat de test dan medisch noodzakelijk is en word vergoed door het ziekenfonds. Bij ons is de test afgenomen door de GGZ en werd de test door een heel team beoordeeld. Het is idd zo dat als je hoogintelligent bent de test tot 12 jaar niet zo veel zou zeggen maar hoogbegaafdheid verandert niet meer. Dit staat vast. Wij hebben hier ook expliciet naar gevraagd en dit is ons met 100 % verzekerd door de psychologen en ook door onze arts.
Voor eventuele adressen om je kind te laten testen en informatie over hoogbegaafdheid kun je vinden op de site van Pharos nederland. Dit is een oudervereniging voor ouders van kinderen die hb zijn.

Jolanda
 
Terug
Bovenaan