Hoogsensitief en mama

Dag allemaal,

Ik ben hoogsensitief en merk dat ik behoefte heb aan herkenning en uitwisselen van ervaringen. Ik heb een dochter van 9 maanden.

Iemand die dit herkent en misschien wil mailen/appen?

Groetjes Geraldine

Ik had vooral de eerste maanden dat het me erg in de weg zat. Dat ik het enorm miste om even stil te kunnen zijn en 'uit' te staan. Met een kleintje moet je altijd aan staan en connecten. Ik vond dat heel lastig toen. Nu hebben we allemaal onze draai gevonden. 

Contact is prima. Maar mijn mailadres bestaat uit mij naam en dat zet ik hier liever niet neer. 

Opzich hebben we ook onze draai gevonden. Lastig nog als het een keer anders gaat dan anders en ik ben zo bang voor overprikkeld worden als ze. Straks nog 1 of geen slaapjes meer doet.

Dat kan ik me voorstellen, maar dat gaat nog wel een tijdje duren. Mijn tip is om op andere manieren me time te creëren om te ontprikkelen. 

Ik heb long covid en werk gewoon drie dagen. Op mijn vrije dagen zorg ik voor ons zoontje en doe ik beide dutjes met hem mee. Gevolg is dat me time echt NUL is. Ook komt de zorg en het volledige huishouden op mijn schouders door de baan van mijn man.
Ik merk dat naar buiten gaan me ontprikkeld. Kind in de wandelwagen, podcast op en even een rondje lopen. Maar ook in kleine dingen heb ik het gevonden. We hebben best een makkelijk mannetje. Hij speelt gerust een kwartier zelf en dan ga ik er rustig bij op de bank zitten met een kop thee en zelfs een boek of tijdschrift. En als hij lekker speelt laat ik hem ook rustig spelen. 
En ik zet ook rustig een fijne cd op als we thuis zijn. Of even rustig douchen als meneertje op bed ligt. 

Het zit voor mij in die kleine dingen. Maar ooh ik mis echt wel even lekker in je eigen bubbel gaan zitten. Even niet zorgen etc. 

Ergens lijkt het me ook leuk als hij nog maar één slaapje doet. Dan is er ruimte om naar het zwembad te gaan. Of de kinderboerderij. Nu geeft het schema me ook wel eens stress. 

Nou, dat klinkt als hoe ik het doe. Ik werk 3 halve dagen en heb ook een makkelijke dame die goed zelf kan spelen. Ik merk alleen dat ik dan zelf niet rustig kan gaan zitten. Maar ik probeer het wel. Maar buiten gaan we ook vaak. Dat is heerlijk even wat zien. Mijn dochter vindt het ook lekker. En ik een muziekje op.
Herkenbaar is ook dat als ze 1 slaapje gaat doen dat je dan meer kunt. Nu is het nog gehaasd tussen 2 slaapjes in inderdaad!
Leuk te horen dat het bij jou ook zo gaat.

Ik mis ook de bubbel die je beschrijft.

Heftig dat je covid hebt! Ik heb het gehad tijdens mijn zwangerschap, dat was ook spannend.

Hoe is je kindje? Hooggevoeligheid kan erfelijk zijn. Ik merk het bij mijn dochter wel een beetje. Het is een meisje met heftige uitingen van gevoelens, zowel blij, boos als verdrietig of verwonderd.

Terug
Bovenaan