hoogslaper

ik vraag me af vanaf welke leeftijd kinderen in een hoogslaper kunnen slapen
mijn zoontje heeft een hele kleine kamer en we hebben er maar twee dus als we een hoogslaper nemen kan hij daaronder nog lekker spelen of een hut maken wat je ook wel eens ziet
bedankt melissa
 
Hoi,

een echte 'hoge' hoogslaper wordt vanaf 6 jr. geadviseerd. Mijn dochter was 4 toen we voor haar een 'half-hoog'slaper hebben gekocht, dit ging prima wat trapje en slapen betreft. We hebben wel een plank extra opgeschroeft tegen het afrollen.
Hangt een beetje van je kindje af, maar 2 is denk ik nog wel erg klein voor een hoogslaper.

Joke.
 
hij is inderdaad 2 klopt is volgens mij ook nog veel te klein dus moeten we denk ik maar eerst een peuterbed kopen ofzo en daarna een hoogslaper
ik vond het wel een goede oplossing omdat hij maar een kleine kamer heeft
we hebben helemaal een klein huisje maar groot zat voor ons drietjes
 
Hoi,

Twee is inderdaad wel erg jong. Wij hebben ook geen grote slaapkamertjes en hebben gekozen voor een bed van Ikea. Deze kan je eerst als laag bed gebruiken dan als half hoog slaper en uiteindelijk als echte hoogslaper waar een bureau onder past. Onze zoon ligt er heerlijk in (3 jaar) nog gewoon op de laagste stand straks als hij ouder is doen we hem omhoog en kan hij inderdaad er een hut van bouwen en nog later onder studeren. Zijn oma heeft er leuke gordijnen omheen gemaakt zodat het erg knus lijkt.
O ja hij heet LO (het bed).

Succes
groetjes Marian
 
Hoi Melissa,

Ik reageer wel een beetje laat. Onze zoon is ook twee (nu 2,5) en slaapt sinds enkele weken/paar maanden  in een halfhoogslaper met van die gordijntjes eronder, zodat het net een tent is. Hij vindt het heerlijk om daarin te spelen. En te klein voor een halfhoogslaper? Het is net een gewoon bed, maar dan iets hoger. En met randjes zodat hij er niet uit kan vallen. Nee hoor, het gaat prima. Hij heeft 's nachts wel een slaapzak aan, anders komt hij eruit. Maar dat zou met een gewoon bed ook wel zo zijn.

Ik ken wel meer kindjes van die leeftijd met een halfhoogslaper. Kan best hoor! WIj hebben het via marktplaats gekocht voor 40 euro, inclusief gordijntjes. Nieuw matras en dekbed gekocht en nu is het een prima bed. Veel succes!

Groetjes,
Daantje
 
Onze oudste zoon was 2 jaar en 7 mnd toen hij een halfhoogslaper kreeg en onze tweede zoon 2 jaar en 5 maand.   Ze vinden het geweldig en zijn er nog nooit uit gevallen.
Een echte aanrader maar onze jongens zijn ook goede slapers hoor!!
 
Terug
Bovenaan