Hoogte baarmoeder

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Afgelopen woensdag had ik weer een controle bij de vk. Hoogte baarmoeder komt overeen met 24 weken, terwijl ik in de 21e week zit.
Ik ben eigenlijk vergeten te vragen wat dit  betekent, maar misschien kunnen jullie mij hier iets over  vertellen?
Gisteren las ik wel ergens dat de baarmoeder tussen de 22e en 24e week ter hoogte van de navel zit.

Groet,
Noor

Bij mij zit de baarmoeder 2 cm boven de navel en de baarmoeder is 24 cm hoog.
Ik ben nu 23 weken zwanger.

Er zijn normen, maar vrouwen wijken toch meestal wel van de normen af. We zijn gewoonweg niet allemaal hetzelfde. Het kan zijn dat je kindje iets groter is, of dat je gewoon sneller omhoog gaat dan in de breedte.

Miep

Volgens mij houdt het inderdaad in dat je baarmoeder hoger ligt dan hij normaal zou liggen, maar het is niets om je zorgen over te maken. Op een gegeven moment kan hij toch niet meer verder.
Ik weet niet of het ook iets zegt over de grootte van je baarmoeder, maar als dat zo is, dan is het nog niet iets om je zorgen over te maken. Het kan namelijk heel goed zijn dat je nu even erg groeit en dan weer een tijdje blijft hangen.

Ik vergeet ook altijd dat soort dingen te vragen, maar ga er wel altijd vanuit dat ik het vanzelf hoor als iets extra in de gaten moet worden gehouden ofzo.

Hoi Noor,

heb je al wel een echo gehad?
Mijn baarmoeder ligt ook een week of drie, vier voor op de zwangerschap, maar ik ben in verwachting van een tweeling en is dat normaal.
Als ik jou was zou ik om een echo vragen, want wie weet?

groetjes

Terug
Bovenaan