hoogte kinderopvangtoeslag

Hallo meiden,

Wij hebben voor onze dochter van 17 maand 3 dagen in de week gastouderopvang. Wij betalen in het jaar 7300 euro daarvoor, maar krijgen van de belastingdienst ook 6000 euro terug. Ik vind dit zoveel. Ik  wil niet klagen, maar ben wel bang dat er toch ergens iets fout is gegaan en we straks heel veel bij moeten betalen. Hoe is dit bij jullie?  Als ik het langsloop kan ik  geen fout ontdekken.  Wij hebben niet een bijzonder laag inkomen dacht ik zo. Dus daar kan het  toch ook niet aan liggen.

Wie kan mij helpen/geruststellen?

groetjes Mieke  

 
Hoi Mieke,

Ik denk dat ik je wel enigzins gerust kan stellen. Wij krijgen ook veel geld terug van de belastingdienst. Ik klaag niet en heb ook alles nagekeken maar geen fout te bekennen.
Als je samen met je partner minder dan het modale inkomen per jaar krijgt. Geloof dat de grens op 45000 euro ligt?? (pin me hier niet aan vast) dan krijg je een hoop terug.
Voorbeeld. Kyra gaat 3 dagen naar het kdv en we zouden zonder toeslagen dan 785 betalen per maand. Uiteindelijk betalen we 85 euro en de rest doet de belasting.
Wij verdienen met zijn tweetjes ook niet slecht maar volgens de belasting beneden modaal.

En ik zou me niet te druk maken hoor. Je hebt toch alles nagekeken.. Kan me niet voorstellen dat daar zulke fouten in staan dat je een enorm bedrag moet terugbetalen aan de belasting.

Hoop dat je een beetje geruster bent!!

Groetjes,

Frieda
 
Terug
Bovenaan