Hoogzwanger en overprikkeld

<p>Hoi mama's. Wie o wie herkent dit?</p><p>Ik ben op het moment bijna 34 weken zwanger. En heb een dochtertje van 1.5 ik heb er de laatste tijd heel veel last van dat ik gewoon echt niet veel meer kan hebben en heel vergeetachtig ben. De laatste tijd is mijn dochtertje me ook enorm aan het uitdagen, Ik kan ook ineens niet meer tegen teveel prikkels..  bijvoorbeeld als mijn dochtertje heel druk doet,  een lang telefoon gesprek. Of visite .  Laatst was ik op visite bij een vriendin,  en mijn dochter was heel stout druk en luisterde nergens na. Ik werd boos en storten in tranen uit ,</p><p style="text-align: center;">Op dit moment zijn we ook nog aan het verbouwen en is nog niks klaar,  de kinderkamer is niet nog af. En door de corona crisis ben ik mijn baan verloren.  Ik heb het gevoel dat hoeveel ik ook slaap, ik geen rust krijg in mijn hoofd/lijf.  Heb ook ontzettend veel last van mijn bekken&rug. </p><p>Lieve mama's heeft iemand ervaring voor me of tips? Alvast bedankt  :) </p>
 
Jeetje ik kan helemaal begrijpen dat je overprikkeld bent. Het is niet niks wat je allemaal opnoemt. Tijdens mijn zwangerschap zat er ook veel tegen en ik heb mij vaak alleen gevoeld. Terwijl ik nul klachten had van de zwangerschap zelf, was ik toch best veel verdrietig en kon ik nergens van genieten. Hetgeen mij op de been hielt was aan positieve dingen denken en met iemand bespreken wat je dwars zit en jou zou kunnen begrijpen. Denk bijvoorbeeld aan hoe mooi het wordt na de verbouwing, dat je dochter een apetrotse zus zal worden, die baan komt er wel weer en nu heb je alle tijd voor je nieuwe kleine wondertje (dat is het ook, gezien er ook stellen zijn bij wie het niet lukt, dus wees trots op jezelf) Voor je het weet is alles straks weer wat beter en zijn die stomme hormonen je lijf uit die ook niet echt ideaal zijn voor je gemoedstoestand ;)
 
Super herkenbaar! Ik ben 4 weken geleden bevallen en heb ook nog een dochtertje van anderhalf. Ik was ook snel overprikkeld en zag als een berg op tegen de bevalling en de periode daarna. Het is mij echter alles mee gevallen. De nachten zijn zwaar hoor, maar het is wel echt een andere vermoeidheid dan toen ik nog zwanger was.
 
Hoi! Heel erg herkenbaar. Zelf nu 40 weken zwanger van onze 2e en een (net) 4 jarige rondlopen. Deze zwangerschap veel rug en bekkenklachten en slaap al weken slecht. Gecombineerd met hormonen, niet ideaal ;)
Met alles wat je omschrijft dat er gaande is, heel begrijpelijk dat je wat minder lekker in je vel zit. En covid maakt zo ongeveer alles ingewikkelder.... Probeer niet te streng voor jezelf te zijn. Gaat het niet zoals het moet, moet het maar even zoals het gaat.
Mij helpt mindfulness, maar dat moet natuurlijk wel je ding zijn. Zijn er misschien mogelijkheden dat iemand even op je oudste dochter past, dat je een momentje voor jezelf hebt?
Sterkte en succes!
 
Terug
Bovenaan