Hooikoorts HELP

Lieve allemaal,

Ik heb al een paar jaar hooikoorts en in eerste instantie hielpen de A. Vogel homeopatische middeltjes erg goed. Toen het niet meer hielp ben ik overgestapt op allerfre. Super spul! Maar nu, in de bijsluiter staat niet gebruiken tenzij de arts het voorschrijft. Ik ken mijzelf een beetje, dus ook als de arts het voorschrijft ga ik het niet gebruiken omdat er blijkbaar wel schadelijke stoffen in zitten. Ik ben voor de 2e keer zwanger en mn eerste zwangerschap liep uit op een mk dus ik ben super voorzichtig met alles. Heeft iemand nog een tip of een middeltje wat ik kan proberen?

Alvast bedankt!

Liesp
 
Maak even een afspraak bij je huisarts. Ik ben zwaar hooikoorts/allergiepatient. Ik gebruik al jaren medicatie voor geschreven door de dokter, omdat reguiliere medicijnen bij de drogist enzo niet werken.De medicijnnen die ik had, mag je niet gebruiken tijdens de zwangerschap. Ik heb nu wel een neusspray die je als zwangere ook mag gebruiken. De naam hiervan is: Rhinocort 32Nevel, met als werkzame stof budesonide. Het zou ook goed kunnen dat je er nu minder last van hebt. Al is dit bij niet het geval omdat ik maanden met opgezwollen slijmvliezen rondloop.
Kleine tips als 's avonds douchen ipv 's ochtends zodat je de pollen die in de loop van de dag mee neemt van je afspoelt en dus schoon je bed in gaat, horren voor de ramen etc kan je altijd meenenemen. Weet je voor welke planten/bomen je allergisch bent?
 
Ik reageer vooral voor latere pollen, vooral lavendel en sommige grassoorten. Ik was vorig weekend ergens waar ze gedroogde lavendel binnen hadden staan. ik kreeg binnen een minuut letterlijk geen lucht meer. Zo heftig heb ik het nog nooit mee gemaakt.
 
Hoi,

ik had ook gehoopt om minder last te hebben van hooikoorts, zou zelfs vorig jaar gaan starten met een 5-jarig traject bij de KNO arts om de allergieen drastisch te verminderen, omdat ik echt mega neusslijmvliezen heb, maar ja dat heb ik uiteraard uitgesteld.

Heb erg veel last van mijn neus, bij mij is verteld door huisarts en apotheek dat er geen neusspray is die je mag gebruiken als je zwanger bent...

Wel heb ik Tavegyl gekregen. Ik mag 1 tablet per dag, maar kan tot nu toe af met 1/2 tabletje per dag...dus mocht het mooie weer nog doorbreken, dan kan ik nog verdubbelen.

Uiteraard probeer ik zo weinig mogelijk in te nemen (wij hebben er 3,5 jaar over gedaan om zwanger te raken), dus snap dat je voorzichtig bent..

Maar zo ziek worden is ook niet goed voor de baby!

Ik zou even overleggen met je huisarts en als die een recept voorschrijft even extra laten checken bij de apotheek of je dat inderdaad kan gebruiken als je zwanger bent..

Sterkte!

gr Yosha
 
Als er in de bijsluiter staat dat je het als zwangere niet mag wil het niet zeggen dat je het ook echt niet mag.. Vaak is er dan te weinig bekend of het schadelijk is... Gewoon even langs je huisarts gaan! Ik heb ook een flinke hooikoorts maar nu ik zwanger ben heb ik er nog geen last van gehad.. gelukkig!
 
Tuurlijk je kan alles gebruiken, maar als de bijsluiter het afraadt betekent het dat er niet voldoende getest is naar de eventuele risico's voor de baby...Die Tavegyl is uitgebreid getest, daar heb ik navraag naar gedaan...en zelfs dan ben je nog niet zeker uiteraard..

Apotheek weet veel meer van medicatie en bijwerkingen dan een huisarts, zij hebben een uitgebreider naslagwerk tot hun beschikking, dus altijd even navraag doen.
 
Terug
Bovenaan