hooikoorts of verkouden wat gebruiken jullie ervoor?!?

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

nou het is weer zover is het lekker weer, begin ik weer te snotteren en te niezen als een idioot..

ik weet nog niet wat het is of gewoon verkouden of hooikoorst..( dat laatste heb ik elk jaar.. maar ja in het begin merk ik vaak nog geen verschil)

ik voel me er op dit moment gewoon ellendig bij, erg  moe, lusteloos, verstopte neus  en heel veel niezen.. jakkie..

maar ja de gewone tabletten die je voor hooikoorst heb die mag ik nu niet meer gebruiken, dus mijn vraag aan mijn mede slachtoffers is, "wat gebruiken jullie"?

liefs tobi

Ik heb er ook veel last van. Vooral van niezen en kriebel in me neus.
Ik heb van de dokter neusdruppels gekregen (Beclometas) en
pilletjes (weet even de naam niet). Maar de neusdruppels werken bij mij al goed, dus slik
de pilletjes niet. Vind het toch ook maar niks om medicijnen te slikken met die kleine in mijn buik. Ook kan het geen kwaad. Dus ik zou als ik jou was gewoon de huisarts bellen en vertellen dat je zwanger bent en hooikoorts hebt.

Hoi,

Ik hoor hier nog niet thuis maar ik ben ook hooikoorts patient.
Tijndens mijn zwangerschap van daan heb ik het heel lang uit kunnen zingen zonder medicijnen, tot ik echt ziek werd van de hooikoorts.
Ik heb na telefonische overleg met de huisarts een neusspray voor geschreven gekregen en als dit niet zou werken zou ik er ook no oogdruppels bij kriijgen. Maar ik knapte alleen met de neusspray al ziender ogen op.
Dus ik zou zeggen bel je huisarts en overleg met hem wat de mogelijkheden zijn qwa medicatie.
Succes met je zwangerschap.

Groeten Saskia

he tobi,

ik heb zelf een paar weken terug ook onwijslast gehad van hooikorts. ik gebruikte pollinosan pilletjes van A.Vogel (homiopatische) en ik moet zeggen die werte heel goed, had onwijs last van jeuk ogen en verstopte neus en ik moet zeggen je moet ze wel eerst een tijdje (ongeveer 1 week) voordat het werkt maar als het werkt dan doet het ook z'n werk. en met homiopatische middelen is het zo baat het niet dan schaat het niet.
ik gebruikte dit omdat ik zeker wist dat ik met deze pilletjes mijn kindje niet kon beschadigen...

heel veel succes ermee!

grtoetjes brigit
28 weken ( vandaag precies)

Hoi,

Ik weet hoe vervelend hooikoorts kan zijn. Gebruik normaal gesproken 3 verschillende medicijnen. Ben dus gelijk naar de huisarts gegaan toen ik wist dat ik zwanger was.
Er is niets vrij in de handel wat je kan gebruiken waarvan ze zeker weten dat het geen schade toebrengt aan de baby. Homeopatische medicijnen zijn ook niet getest en de werking en risico`s voor een zwangerschap kunnen zew niet met zekerheid zeggen.
Ik heb van de huisarts Tavergil gekregen. Dit is uitgebreid getest en met zekerheid niet schadelijk voor de ongeboren baby.
Naar de huisarts dus..

Groetjes Stitch

hoi hoi

hartstikke bedankt allemaal voor de tips..

op dit moment is er ook nog hoesten bij gekomen, erg leuk snachts.......

straks maar eens even mijn huisarts bellen en vragen wat ik er voor kan gebruiken, normaal stap je een drogisterij binnen en vraag je iets wat kan helpen tegen de hoest maar ja nu kan je niet meer alles gebruiken..

ps een raar iets misschien ,maar ik heb voor mijn neus en ogen iets gekregen, maar op de bijsluiter staat dat je het niet mag gebruiken tijdens je zwangerschap... de ha weet dat ik zwanger bent en zegt dat het geen kwaad kan, maar vind het toch wel eng..

oogdruppels:emadine
neusspray: livocab

weet heft dat ook eens meegemaakt.. ik vertrouw hem volkomen maar toch staat het me een beetje tegen...

liefs tobi

als in de bijsluiter staat dat je het niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap dan zou ik het ook niet gebruiken. Overleg met je HA dat je er geen goed gevoel bij hebt of anders met de apotheker die hebben vaak toch meer verstand van medicijnen.

trouwens las ergens iets over homeopathische medicijnen dat je die tijdens je zwangerschap zonder problemen kan slikken. dat is dus niet waar he. Ook daarin kunnen stoffen zitten die niet goed zijn voor de bijsluiter. Lees dus ook hier goed de bijsluiter. Enne bij twijfel of onduidelijkheid niet slikken dus. Er zijn echt wel alternatieven die je wel kan slikken. Ik weet zelf geen voorbeelden en weet ook ietvan de genoemde mediijnen of het kwaad kan, maar ik zou wel de bijsluiter serieus nemen, wat de HA ook zegt. Jij moet je er toch ook goed bij voelen. En stel je voor dat er iets niet goed gaat dan zul je je altijd af blijven vragen of het door die medicijnen kwam.

Hallo,

Nou heel herkenbaar dat gesnotter en genies en jeuk in de ogen met dit weer.
Ik kan nog niet eens fansoenlijk buiten komen of er komt er weer een zonne fijne niesbui.
Je wordt er ook zoooooooo moe van.
Maar goed ik gebruik nu homeopatishe tabletten en neusspray van dr vogel.
Het heet pollisan.
Duurt wel even voor het werkt dat is meestal met homeopatische dingen.
Maar goed het enige wat we kunnen doen is dat er ooit eens iemand een wonderpilletje uitvind voor hooikoorts patienten.
Dan zouden er heel veel mensen gelukkig zijn.
Heel veel sterkte ermee.

Groetjes Miranda

Terug
Bovenaan