Hooikoorts

<p>Ha ladies!</p><p>Ik ga nù al kapot van de hooikoorts. Net even buiten gezeten, maar ik was nog niet 2 minuten buiten en begon meteen te niezen als een gek. Met al het gesnotter erbij. Ben bijna 27 weken, en erg veel bekkenpijn, dus dan kun je je wel voorstellen hoeveel pijn het doet om continu te moeten niezen. </p><p>Nu zit ik dus noodgedwongen binnen.. Voor mn zwangerschap was ik al een hooikoorts patientje, en slikte ik medicijnen. Deze slik ik uiteraard niet meer. Maar heeft iemand de gouden tip voor medicijnen die je wèl mag en die werken?! Ben al een aantal keren naar de drogisterij gegaan, daar pillen gekocht en die bleek ik helemaal niet te mogen (gelukkig had ik ze nog niet genomen). En dat terwijl ik advies had gevraagd. </p><p>Dus, iemand?!!? Wil zo graag heerlijk in het zonnetje zitten zonder kapot te gaan. </p><p>Thnx alvast!</p>

Bel even de huisarts. Ik gebruik al de hele zwangerschap hooikoortstabletten. Gewoon een soort dat wel mag, op recept. 
En wat je ook kunt proberen is je laten tapen door een fysiotherapeut. Check wel even of dat niet schadelijk is voor de baby, dat weet ik namelijk niet. 
Door de tape worden je longen net iets anders geprikkeld waardoor je niet zo benauwd bent?
sterkte!

Ik had allerstop van prevalin die je kan kopen bij kruidvat etos ed van de huisarts mocht dit. Ze adviseren wel om dit zo kort mogelijk te gebruiken. Ik deed zelf bijv. Alleen de dagen dat het erg was en om de dag omdat de pilletjes best even doorwerken bij mij. Maar voor de zekerheid even checken bij je huisarts. Deze kan in een systeem opzoeken wat je wel en niet mag. 

Ik heb neusspray van fluticasol (als ik het goed schrijf) dat mag tijdens zwangerschap. Deze krijg je op recept van de huisarts, pillen enz van de drooggisterij helpen bij mij ook niet.

Er zijn wel tabletjes die mogen. Ik heb zelf vorig jaar het tapen gedaan en ga dat in maart weer doen. Ben nu ruim 5 weken zwanger. Tapen is niet onderzocht bij zwangeren maar ik geloof niet dat dit kwaad zou kunnen. Zeker niet meer dan de tabletten die ik eerder gebruikte. Fluticason kan inderdaad ook wel bij zwangerschap omdat het vooral lokaal werkt. 
De apotheek zou goed advies over de tabletten bij zwangerschap moeten geven. De tabletten die wel mogen zijn namelijk ook zonder recept te krijgen (loratadine en cetirizine) van de tabletten op recept weten ze onvoldoende om te kunnen zeggen of het veilig is. 

Terug
Bovenaan