hooikoorts

Jippie, de hooikoortstijd is weer aangebroken. Tranende ogen, niezen en benauwde longen. Vooral dat laatste is zeer vervelend omdat ik mijn normale medicijnen niet mag nemen (ventolin). Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand welke middelen wel gebruikt mogen worden?
nicole
 
www.apotheek.nl

Hier vind je alle informatie met betrekking tot het gebruik van medicijnen o.a. tijdens de zwangerschap/borstvoeding.

Bij het ene alfabet kun je kiezen voor een eerste letter van het medicijn en bij het andere alfabet kun je kiezen voor de eerste letter van de aandoening. Als je het na het natrekken van deze informatie nog niet vertrouwd zou ik een apotheker navragen wat wel of niet toegestaan is. Bij voorkeur niet aan HA, omdat die vaak ook niet de precieze kennis van een bepaald medicijn hebben.
 


Hoi

Wat raar dat jij je (ventolin) niet mag gebruiken, ik zelf heb astma en heb zelf daar ook ventolin voor , en die mag ik gewoon gebruiken.
Misschien ligt het eraan welke ventolin dat zou kunnen, maar je kan ook de vk bellen en vragen wat je er wel voor mag gebruiken.
 
zelf zit ik met het zelfde probleem
had eerst de oranje ventolin(dit is in discus vorm)
maar deze bleek te zwaar te zijn moest er mee stoppen en kreeg daar de blauwe voor in de plaats.
deze helpt uiteraard niet is te licht voor mij denk ik .maar ben daarnaast een neusspray van dokter vogel gaan gebruiken nu blijft in ieder geval mij neus goed open vooral s`nachts.
 
Het heeft m.i. geen zin om dit aan de VK te vragen, aangezien zij de kennis niet hebben op het gebied van medicijnen. Dus apotheker inschakelen lijkt me zinvoller.
 
Ik kreeg van de ha eerst homeopatische tabletten van dr.Vogel(pollinosan),werden mijn klachten nog erger!! Nu heb ik via de apotheek een neusspray(natriumcromoglicaat) en als het heel erg word mag ik ook nog een tablet slikken(promethazine)maar liever niet omdat je van die tabletten heel duf word.
Succes,Bianca
 
He, meiden...bedankt
Heb inderdaad geinformeerd bij gyn.Ventolin mag ik inderdaad wel gebruiken. Huisartsen weten inderdaad niet altijd alles. Kan nu tenminste weer redelijk slapen.
Voor mijn neus heb ik de lomusol voorgeschreven gekregen.
Groetjes Nicole
 
Terug
Bovenaan