Hooikoorts

A

Anoniem

Guest
Weten jullie of je alle '''medicijnen'' tegen hooikoorts kunt gebruiken??
Ik ga zowiezo ff googlen en ws ff de apotheek bellen, maar ik vroeg me af of jullie dit weten???

Alvast bedankt!
Saskia. (33 wk en 4dg)

xyzal mag in ieder geval niet, daar is te weinig informatie over tijdens gebruik zwangerschap.

Ik gebruik nu net iets homeopatisch pollinossan ofzo, heb nog geen idee of het ook echt werkt.

succes, GG

Ik heb toevallig donderdag de huisarts hoerover gebeld. Het blijkt dat je geen enkel middel tegen hooikoorts mag gebruiken. Ze zijn of niet getest of niet veilig tijdens zwangerschap. Je mag eventueel wel ventolin tegen astma gebruiken. Helaas... succes ermee.

hoi

ik heb het met mijn vorige zwangerschap ook gevraagt en helaas mocht er nix voor gebruiken,sorry hoop dat je net als ik er niet te veel last van zult hebben gr wendy

Zelf heb ik altijd heel veel last van hooikoorts, maar nu ik zwanger ben heb ik nergens last van.
Echt heerlijk is dat, komt door de hormonen zei mijn huisarts.
Maar zo te zien heeft niet iedereen dat, anders was de vraag denk ik niet gesteld.

Raar eigenlijk dat het bij de een dan over gaat en bij de ander juist niet.
Maar medicijnen voor de hooikoorts mogen inderdaad niet, tenminste die ik gebruikte niet.

Misschien kun je eens kijken bij homeopatische geneesmiddelen, misschien dat dat wel kan.
Maar ik zou er wel voorzichtig mee zijn

vreemd, bij mijn vorige zwangerschap heeft mijn huisarts voor mij uitgezocht welke hooikoortsmiddelen ik wel en niet kon gebruiken. Ik moest toen de spray en inhalator die ik toen gebruikte laten staan, maar hij had wel vervangende middelen voor me waar voldoende getest was of het schadelijk was tijdens een zwangerschap. Op dit moment gebruik ik alleen nog de neusspray prevalin dat vrij te verkrijgen is en ook nu heb ik mijn huisarts laten uitzoeken of dit kwaad kon. Kon geen kwaad kreeg ik te horen.

Bij mijn vorige zwangerschap is mijn hooikoorst inderdaad een heel stuk minder geworden, dat is ook zo gebleven dus dat was wel geluk hebben. Nu tijdens mij tweede zwangerschap is het niet meer of minder geworden dan voor deze zwangerschap. Het kan dus echt per keer verschillen.

Hoi hooikoorstdames,

Ook ik heb er veel last van en mijn huisarts heeft uitgezocht welke middelen ik wel kan gebruiken.   Hij heeft mij tabletjes voorgeschreven en die heten tavegil.   Ik mag ze alleen gebruiken als het echt nodig is, omdat je er slaperig van wordt.
Ik heb ze tijdens mijn vorige zwangerschap ook gebruikt en mijn dochtertje heeft er niets aan overgehouden...

Veel succes ermee,
Groetjes Karin

Hoi hooikoorstdames,

Ook ik heb er veel last van en mijn huisarts heeft uitgezocht welke middelen ik wel kan gebruiken.   Hij heeft mij tabletjes voorgeschreven en die heten tavegil.   Ik mag ze alleen gebruiken als het echt nodig is, omdat je er slaperig van wordt.
Ik heb ze tijdens mijn vorige zwangerschap ook gebruikt en mijn dochtertje heeft er niets aan overgehouden...

Veel succes ermee,
Groetjes Karin

Terug
Bovenaan