Hooikoorts

"Ik heb hooikoorts, maar ik heb er eigenlijk maar zelden last van", ik hoor het me nog tegen de VK zeggen 1,5 week geleden.. Nou, nu is het raak hoor! Heerlijk, dat lekkere weer, maar ik ben nu al 2 dagen aan het snotteren. Continu niezen, tranende ogen, loopneus. Verschrikkelijk!!

Weet iemand welk middel je kan gebruiken tijdens de zwangerschap? Ben nu 12weken. Ik ben niet zo'n fan van neussprays, als ik veel moet niezen moet er echt niks in de buurt van mijn neus gebeuren haha.

xx Floppie

Hello,

Hier een vaste hooikoortsklant! Ben nooit zo van de oogdruppels en neussprays geweest, vooral omdat je dat dagelijks moet gebruiken en daar ben ik geen ster in! Sinds ik harde lenzen heb, heb ik bijna geen last meer van mijn ogen (je laat het dan wel uit je hoofd om in je ogen te wrijven), maar niezen doe ik zeker wel.
Zelf nies ik liever wat vaker dan dat ik medicijnen gebruik. Het moet wel heel erg zijn wil ik iets nemen.

Vraag je huisarts even om advies en ga vooral niet zelf op zoek naar middeltjes. De meeste sprays en pillen die je in de vrije handel kunt kopen mag je maar beperkt gebruiken (of je nu zwanger bent of niet) ivm gewenning.

Succes in ieder geval!

Hier nog een hooikoorts-patient!! Ik heb er ook al licht last van, maar kan me nog bedwingen niet al te veel in de ogen te wrijven. En aangezien ik het te warm vind buiten, ben ik liever binnen. Hierdoor heb ik er ook wat minder last van dan andere jaren.

Maar afgelopen week heb ik de verloskundige toch even gevraagd wat wel en niet mag. Zij gaf aan dat sommige medicijnen wel mogen en sommige niet, maar dat je dan toch even naar de apotheek moet gaan om het definitief te weten. En ik zou het sowieso zo weinig mogelijk gaan gebruiken.

LIefs Rixt

Hey,

Heel vervelend dat je ondanks je zwangerschap toch last hbt van hooikoorts. Ik heb er tijdens mijn zwangerschappen gelukkig geen last van gehad. Er zijn oogdruppels en neusspray te koop waar natriumcromoglicaat in zit en die mag je wel. Je hoeft dit niet elke dag te gebruiken maar alleen als je er veel last van hebt en het werkt ook snel. Anders heb je nog tabletjes maar dan moet je een recept van je huisarts hebben.  
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes met je zwangerschap,

Groetjes

Hoi,

Hier ook een hooikoorts klantje. Tijdens de zwangerschap van de oudste had ik helemaal nergens last van (en was het zelfde seizoen) dus had gehoopt het   nu weer over te slaan.. Maar helaas. Vorig jaar had ik eindelijk goeie pilletjes gekregen via de huisarts, maar die mag ik nu niet gebruiken.

Ben toen naar de drogist gegaan en heb pollisan pilletjes gehaald. Die zijn homeopathisch en mag je gebruiken tijdens je zwangerschap. Ze had er ook nog neusspray bij, maar die heb ik even laten staan wilde dit eerst proberen en moet zeggen dat het goed werkt.

Iedereen succes ermee!

Groetjes,
Jo

Hoi, mijn verloskundige adviseerde om wat vaseline in de neus te smeren, zo krijg je iig in je neus minder pollen binnen.
Heb het zelf nog niet uit hoeven proberen; mijn niesbuien beginnen altijd pas in juni...

Terug
Bovenaan