Hooikoorts

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben mama van bram (19-03-2008) Onze bram heeft al heel lang last van verkoudheid, verstopte neus, piepte al heel lang Pufje gehad. Nu komt de arts weer met iets nieuws. Hooikoorts. Daar zat ik zelf al heel lang aan te denken, maar zat meer te wachten op de pollen tijd. Nu bram veel buiten is op de creche komt hij super ziek thuis. (Ziek) want als hij een paar uur thuis is gaat het weer goed.  Meneer  heeft rode ogen en een loop neus. Zijn ogen kan hij niet open houden. Ik vroeg me af of er iemand is die hier ervaring  mee heeft? Zou hij nog meer allergien kunnen hebben? Ik ga binnen kort  nog  bloed prikken bij hem.  

Groet ber  

ik heb geen ervaring met hooikoorts bij kinderen, maar wel bij mezelf en geloof me: dit is echt de tijd voor hooikoorts!!!! Veel niezen, snotterig en jeuk in neus en ogen.
Zou dus best kunnen dat Bram daar last van heeft!

Sterkte voor je knul!

Hier thuis wordt ook al weer flink gesnotterd door manlief en mezelf. Sinds een week is het weer errug heftig met alle pollen vind ik zelf. Dus het is idd echt hooikoortstijd.
Onze kinderen hebben het (nog) niet gelukkig, want het is echt geen lolletje.

Hallo,

Dank jullie voor de reacties. Ik ben met Bram weer naar ha geweest. Die vond het erg raar, hij heeft de 1e afspraak maar voor de zekerheid oogdruppels gegeven,maar zei hij wel hooikoorts op deze leeft gellof ik niet. Het begint vaak rond het 6de jaar.  

Hij heeft me  flink laten schrikken want hij belde terplekke het ziekenhuis. En een afspraak voor de zefde middag.  Hij was erg  bang dat  zij oog druk erg hoog was, dat bleek gelukkig niet zo tezijn. Maar meneer moet wel omder controle blijven  in het ziekenhuis. We hebben weer andere druppels mee gekregen om te proberen.

Dan heb ik weer een maar!!!!!   De eerste druppels  waren voor kinderen boven de 3 en volwassenen, kon geen kwaad wijden ze omdat het niet bewezen is of het schadelijk is  onder de 3. Mijn kind is geen proef konijn. Ik gebruik deze druppels dan ook echt niet. Die andere druppels zijn dan  zeker weten niet schadelijk voor een kind van 1 mag ik hopen. Ik gebruik deze nu wel.

Hoe zouden jullie hier mee om gaan.

Goetjes ber      

Hoi Ber,

Ik schrijf hier niet zo vaak mee maar wil toch even reageren op jouw verhaal. Linde is van 13 maart 2007 en sinds vorige week heeft ze ook flink last van een snotneus, flink tranende ogen als we naar buiten gaan en flink wrijven in de ogen. Heel herkenbaar want wij hebben beide flinke hooikoorts. Ik wist echter niet dat dit zo jong al naar boven kon komen. Onze huisarts natuurlijk op vakantie en ik wil haar ook niet meteen vol stoppen met medicijnen. Ik heb dus bij de drogist en apotheek gekeken voor iets homeopatisch maar dat is niet te verkrijgen voor onder de 2 jaar. Daarom een afspraak gemaakt bij de homeopaat hier in de buurt. Daar konden we gelukkig de volgende dag al komen. Zij heeft ons een middeltje gegeven en ik moet zeggen het werkte al vrijwel meteen. Ze heeft nog wel een flinke snotneus maar de ogen tranen niet meer en ze wrijft niet meer in de ogen en ook heel belangrijk ze is weer een stuk vrolijker. Zeker als we naar buiten gaan. Ik moet dinsdag weer bellen met de homeopaat om te vertellen hoe het gaat en of de snotneus over is want anders moet ze misschien een iets ander middel krijgen. De homeopaat vertelde mij ook dat ze met behulp van homeopathie misschien zelf haar lichaam gaat herstellen en er overheen kan groeien of de rest van haar leven uit de voeten kan met een licht homeopatisch middel. Ik ben zeer tevreden en heb zoiets van medicijnen kunnen altijd nog in de toekomst als het nodig is.
Misschien heb je hier iets aan, misschien ook niet.
Succes verder.

Anja

hoi, ik heb toevallig voor mijn dochtertje net oogdruppels gehaald, en die mag je vanaf de geboorte gebruiken. Het is van weleda, ogentroost.
Zij is ook snipverkouden en wrijft haar snotterbellen in haar oogjes, dus ik hoop dat ze daardoor geirriteerd zijn, en ze geen hooikoorts heeft (ze heeft ook een keelontsteking momenteel, en sindsdien wrijft ze erg veel in haar oogjes, ze kan er gewoon niet van slapen).
Ik heb het gekocht bij de gezondheidswinkel. Succes

hoi

toevallig vorige week met mn zoontje ook bij de dok gezeten
onder de 2 jaar heeft een kind alleen maar voedselallergie
wel ontwikkelen ze al andere allergien
maar onder de 2 jaar noemen ze het http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyperreactiviteit
mijn zoontje heeft antihistaminedrank gekregen

Terug
Bovenaan