Hooikoorts

Is er hier iemand die hooikoorts heeft en geen medicatie in mag nemen nu?? Hoe gaan jullie ermee om??

Ik wordt helemaal knettergek van de jeuk in mijn ogen en al dat genies!!

Daarnaast heb ik standaard hoofdpijn dus dat niezen is erg pijnlijk...

Iemand een huis tuin en keukenmiddeltje in de aanbieding??

Ik heb hoogstwaarschijnlijk ook hooikoorts, net voordat ik die bijholte ontsteking kreeg bij de huisarts geweest en ze had 2 mogelijkheden, tabletjes of een neusspray. Die tabletjes mag je tijdens de zwangerschap innemen, maar kunnen als bijwerking hebben dat je wat suffig wordt, aangezien ik als suf was van de hitte en hoofdpijn leek me dat geen optie.
Ik heb dus voor die neusspray gekozen, die mocht ik ´s ochtends en ´s avonds gebruiken, helpt pas na een paar dagen, maar toen begon het bij mij welk echt te werken. Het heet Beclometason en is volgens mij alleen op recept te krijgen.
Sterkte ermee!!!

Hoi, van de huisarts heb ik tegen de hooikoorts loratadine voorgeschreven gekregen. Dit is een van de weinige middelen die je veilig kan nemen tijdens de zwangerschap. Volgens mij is het ook zonder recept verkrijgbaar bij een drogisterij.
Succes!

bij mij hielp loratadine voor geen meter, en als je de bijsluiter leest, staat er bovendien in dat je ivm zwangerschap/borstvoeding eerst overleg moet plegen met je huisarts. Bij mij was het op het laatst zo erg, dat ik naar de SEH ben gegaan, ik kreeg bijna geen lucht meer. daar heeft een arts toen gekeken in de medische encyclopedie, en er is een neusspray die je veilig kan gebruiken. Zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek voor 6,05 euro, heet natriumcromoglicaat; dat is de werkzame stof. mag iedere zwangere/voedende vrouw gebruiken, voor ALLE andere middelen moet je eerst de huisarts raadplegen, vervelend maar waar :) hoop dat het al minder wordt... als het ver over is kan je ook een gewone zoutoplossing gebruiken, als je neus goed vochtig blijft heb je minder last van snot en niesen...

Suc6 ermee!

he betty

ik heb ook hooi korots ne andere allergienen en ik heb sinds mijn zwnaegrschap andere tabletten gekrgen cetirizine .2HCI sandox 10 mg voor hooikoorts en vergelijke bare allergienn maybe dta deze je helpen

Ik heb hooikoorts en ik gebruik gewoon medicijnen.

Ik kreeg de eerste 3 maanden wel andere medicijnen en toen ik de 3 maanden voorbij was kreeg ik weer dezelfde die ik had.

Bel anders even je huisarts en vraag er naar.

Ik weet wel dat je bij de drogist van het merk Vogel allerlei dingen kan kopen en dat is geloof ik homeopatisch dus dan zou geen kwaad kunnen.
Alleen volgens mij is het heel erg vies...Ik had toen iets voor me zoon gekocht voor huisdieren allergie en dat was heel erg bitter.

Succes

Groetjes Wendy

Terug
Bovenaan