<p>Hoi allemaal,</p><p>ik begin dit berichtje omdat ik mijn hart even wil luchten. Ik heb net mijn zoontje van 14 maanden opgehaald van de opvang, een zielig hoopje ellende. Anderhalf uur heeft hij het deze week volgehouden..</p><p>Sinds een maand gaat hij één dag in de week naar het kinderdagverblijf, maar het wennen gaat heel moeizaam. Hij huilt bijna continue of is heel boos. Ik heb hem iedere week op moeten halen na max 2,5 uur. Hij is dan helemaal kapot van het huilen en vandaag zelfs schor. Dan breekt mijn moederhart.</p><p>Mijn ouders passen op en dat gaat het goed. Echter het oppassen bij mijn schoonmoeder gaat ook niet goed, huilen, huilen, huilen. Ze wil dit ook niet meer. Thuis gaat het verder prima. Hij heeft een eigen willetje, maar is goed te sturen, lief en een echte knuffelkont. </p><p>In mijn omgeving hoor ik vaker dat kinderen het moeilijk vinden en soms wat langer moeten wennen, zeker als ze al wat ouder zijn. Maar ik vraag mij af of we hier wel mee door moeten gaan. Er zit na een maand geen enkele verbetering in.</p><p>We hebben al overwogen om hem vaker naar de opvang te doen om te kijken of hij dan makkelijker went, maar de leidster gaf aan het eerst maar één dag te proberen. Daarnaast hebben we hem vaker met andere kindjes laten spelen en dat gaat ook goed.</p><p>Ik weet niet meer waar ik goed aan doe, maar mijn kind zo zien is echt hartverscheurend.</p><p>Zijn er meer ouders waarvan hun kindje zoveel moeite had bij de opvang? Tips? </p><p>Alvast bedankt!</p><p>Groetjes,</p><p>Lin</p><p> </p>