hoort dit bij een meisje?

Ik heb bij mijn dochtertje vandaag precies 4 weken oud ondekt dat ze sinds gisteren een knobbel onder haar tepel heeft[eigelijk gewoon een mini borst zo ziet eruit]ze heeft het ook maar aan een kant.Herkent iemand dit vind het een beetje vroeg om nu al borsten te krijgen....ik geef bostvoeding dus ik dacht misschien komt het door hormonen van mij ofzo?groetjes wendy

Hoi,
Ik heb weleens gelezen dat meisjes opgezette borstjes kunnen krijgen (dit daat vanzelf weer weg), Isabel heeft het niet gehad dus ik spreek niet uit ervaring. Ik hoop dat iemand anders je kan helpen of misschien op google opzoeken.
Liefs Rene

Hoi Wendy,

Het kan inderdaad met de borstvoeding te maken hebben. Het komt doordat je doormiddel van de borstvoeding ook hormonen aan je kindje mee geeft. Daarvan kunnen ze borstjes van krijgen. Meisjes meer dan jongentjes. Merlijn heeft dan ook geen borstjes maar wel verharde tepeltjes. Hij krijgt van mij dus vrouwelijke hormonen.

Dit gaat vanzelf weg als je stopt met borstvoeding (wat je niet moet doen hoor!!!!).

Groetjes
Mo

bedankt voor jullie hulp!Ik heb vanmiddag even gebeld voor de zekerheid met het telefonische spreekuur van het consultatieburo en die zei dat het inderdaad vaak bij meisjes van die leeftijd voorkomt en dat het   een hormoonaal iets is[kan zelf aan allebei de kanten voorkomen],wel moest ik erop letten dat het niet zou gaan ontsteken.en a.s donderdag moet ik voor het eerst  naar het consultatieburo voor controle  en dan   moest ik het gelijk even laten zien aan de wijkarts of alles goed was en of het niet ontstoken is[komt maar heel zelde voor dat het is ontstoken] groetjes wendy

Terug
Bovenaan