Hoortest

<p><span style="color: #030303; font-family: 'Open Sans'; white-space: pre-wrap;">Een aantal dagen na de geboorte heeft ons kindje de hielprik gekregen en een gehoortest. Helaas was de gehoortest aan beide oortjes negatief. Vorige week zijn ze gekomen voor een tweede test en helaas weer negatief aan beide oortjes. Nu komen ze deze week weer met een ander apparaat maar wat heb ik een buikpijn. Aan de ene kant ben ik niet zenuwachtig omdat hij gewoon reageert op harde geluiden hij schrikt dan en heb ook het idee dat hij van mijn stem rustig word.. Maar goed toch is het geen fijne gedachten dat de testen tot nu toe allebei niet goed zijn. Iemand hier met een zelfde ervaring? Ben erg benieuwd! Misschien neemt dat mijn buikpijn een beetje weg..</span></p>
 
Ik heb geen ervaring, maar ik werk wel met en voor dove en slechthorende mensen. Door mijn werk ken ik de organisatie FODOK-FOSS, voor ouders van kinderen met hoorproblemen. Zij kunnen je eventueel van informatie voorzien wat betreft het verschil tussen deze onderzoeken en je eigen ervaring.
 
O, zo herkenbaar! Inmiddels is onze zoon bijna 2 en hoort gelukkig prima. Maar kan me die buikpijn van toen nog herinneren als de dag van gisteren. Ook bij onze zoon was de test de eerste 2 keer niet goed en kwamen ze met een ander apparaat. Je kindje krijgt dan een soort doppen op zijn oortjes geplakt. Merken ze niets van :) Er wordt per oor gemeten en als ik me niet vergis kan het per oor tot wel een halfuur duren. Ze proberen het maximaal 3 keer per oor. Bij onze zoon begonnen ze links en ja hoor.... poging 1: niet goed, ik kon wel janken! Maar gelukkig bij poging 2 toch goed en rechts bij poging 1 goed. 
Zolang je zelf merkt dat je kindje goed reageert, zal het waarschijnlijk wel goed zitten. Maar het blijft zenuwslopend. Ik ga voor jullie duimen dat het bij jullie ook goed uitpakt. 
 
Terug
Bovenaan