Hallo mede moeders (of alleen ik),

Op dit moment ben ik al 3,5 uur bezig met mijn baby in bed leggen (10 mnd). Elke avond is het hetzelfde. Ik sta op het punt om de deur uit te stappen en gewoon even te verdwijnen. Ik ben dood op, ze wil alleen mij, ze blijft huilen als ik haar loslaat. Ik kan op het werk niet meer functioneren, ik kan niets meer. Ik heb alles geprobeerd, werkelijk alles. Ik kan niet meer en heb even steun en goede moed nodig van moeders om me heen, help.. ♥️
 
Meld je morgen ziek op je werk, zo hebben ze daar ook niks aan jouw. Daar hebben ze meer aan een uitgeruste jij.
Breng je kind wel naar de vaste opvang of oppas en ga morgen lekker slapen.

Wieg haar in slaap, en als dat lukt, leg haar na 20 minuten, (geen seconde eerder!) neer. Als je haar te vroeg neer legt is ze nog niet diep genoeg in slaap, en wordt ze weet wakker.
(Schommelstoel hielp bij mij, bij het in slaap wiegen, mijn dochter stopte niet met huilen, maar viel wel halverwege een schreeuw op mijn schouder in slaap.)

Heb je al geprobeerd of ze nog honger heeft? Een extra fles kan in sommige gevallen wonderen doen.

In mijn ervaring helpt paracetamol bij vermoeidheid symptomen.
 
Wij hadden een tijdje net hetzelfde voor met onze kleine meid (even oud). We zijn toen haar slaapjes onder de loep gaan nemen. Ik weet niet hoeveel slaapjes jouw kindje nog doet en hoe lang?
Bij ons had ze nog nood aan 2 slaapjes maar we merkten dat als ze in de ochtend te lang dutte, dat ze ‘s avonds meer moeite had met inslapen. Dus nu laten we haar in de ochtend max 45 minuten slapen (1 cyclus). Dan doet ze een goede middagdut waarbij we haar gewoon laten uitslapen tot ze uit zichzelf wakker wordt. Sindsdien gaan de avonden weer veel vlotter. We moeten ze wel nog steeds in slaap wiegen maar zijn geen uren aan een stuk meer bezig. Haar laatste fles geef ik steeds op haar eigen kamer zodat er geen afleiding is van tv of grote zus of … en ze voldoende tot rust kan komen.
Maar neem inderdaad even een dag thuis (of meer indien nodig) om uit te kunnen rusten terwijl jouw kindje naar de opvang gaat en bekijk dan alles even met een frisse blik. Als je te moe bent, is het ook moeilijker om er rustig over te kunnen nadenken.
 
Meld je morgen ziek op je werk, zo hebben ze daar ook niks aan jouw. Daar hebben ze meer aan een uitgeruste jij.
Breng je kind wel naar de vaste opvang of oppas en ga morgen lekker slapen.

Wieg haar in slaap, en als dat lukt, leg haar na 20 minuten, (geen seconde eerder!) neer. Als je haar te vroeg neer legt is ze nog niet diep genoeg in slaap, en wordt ze weet wakker.
(Schommelstoel hielp bij mij, bij het in slaap wiegen, mijn dochter stopte niet met huilen, maar viel wel halverwege een schreeuw op mijn schouder in slaap.)

Heb je al geprobeerd of ze nog honger heeft? Een extra fles kan in sommige gevallen wonderen doen.

In mijn ervaring helpt paracetamol bij vermoeidheid symptomen.
Dankjewel voor je goed advies. Ik heb vandaag inderdaad gewoon even een dagje vrij.
 
Wij hadden een tijdje net hetzelfde voor met onze kleine meid (even oud). We zijn toen haar slaapjes onder de loep gaan nemen. Ik weet niet hoeveel slaapjes jouw kindje nog doet en hoe lang?
Bij ons had ze nog nood aan 2 slaapjes maar we merkten dat als ze in de ochtend te lang dutte, dat ze ‘s avonds meer moeite had met inslapen. Dus nu laten we haar in de ochtend max 45 minuten slapen (1 cyclus). Dan doet ze een goede middagdut waarbij we haar gewoon laten uitslapen tot ze uit zichzelf wakker wordt. Sindsdien gaan de avonden weer veel vlotter. We moeten ze wel nog steeds in slaap wiegen maar zijn geen uren aan een stuk meer bezig. Haar laatste fles geef ik steeds op haar eigen kamer zodat er geen afleiding is van tv of grote zus of … en ze voldoende tot rust kan komen.
Maar neem inderdaad even een dag thuis (of meer indien nodig) om uit te kunnen rusten terwijl jouw kindje naar de opvang gaat en bekijk dan alles even met een frisse blik. Als je te moe bent, is het ook moeilijker om er rustig over te kunnen nadenken.
Bedankt voor je super fijne reactie.
Ze slaapt inderdaad nog 2 dutjes en die gaan eigenlijk al automatisch erg goed en al gooien we het roer helemaal om verandert er helaas niets aan de avond en nacht. Ik ben bang dat we simpelweg te maken hebben met een hele slechte slaper. Vandaag een nieuwe dag en misschien toch eens een keertje bij ons laten slapen..
 
Geen tips, maar veel sterkte mama… En je doet niet niets, je doet iets heel belangrijks: je kleine meid een warm en geborgen gevoel geven, zodat zij uiteindelijk goed kan slapen. Ook dit gaat voorbij, veel liefs!
 
Heel veel sterkte gewenst. Ik kan me je hopeloosheid zo indenken. Bij mij hielp het samen slapen uiteindelijk toch erg goed. Het gaf rust. Denk maar zo, iedere dag is weer een nieuwe kans op verbetering. Uiteindelijk wordt het beter! Sterkte!
 
Terug
Bovenaan