Hormonen -> huilen, woede, lachen...

Dag dames!

Ik heb net een woede uitbarsting gehad .. niet te zuinig!! Schreeuwen, dreigen, verwijten. Wasmanden schone, gestreken was naar beneden gegooid, alle spullen van m'n vriend verkreukeld en in zijn deel van t bed gelegd ..

Hem met opzet beledigen over zeer gevoelige zaken en t kleinste grapje wordt gigaaaaantisch door mij vergroot met gevolg dat ik hem afzeik.

En waarom vraag je je nu vast af? Nou, om een bord dat niet ín maar óp de afwasmachine stond en een stofzuiger die niet stond naar mijn wens.

Ik ben nu 31 weken zwanger en merk dat ik heel snel ontzettend agressief wordt van he-le-maal niets. Zo gezegd: de verwende prinses.

Laatst ben ik midden in de nacht met een taxi naar m'n ouders gegaan om hem gewoon dwars te zitten ..

Terwijl ik altijd heel kalm ben en niet op te naaien ben!!

Ben ik de enige? Wordt ik écht gek of herkennen jullie dit?

Uhm, was tijdens mijn zwangerschap sneller op mijn tenen getrapt, humeuriger en huilde sneller, maar zoals jij... dat is mij en mijn man bespaard gebleven. Mijn man is heel geduldig, maar dit had hij niet gepikt. Zegt over jouw vriend dat ie een held is en echt superlief voor jou. Denk ik tenminste.

Lijkt mij vreselijk zulke buien te hebben!! Kan mij voorstellen dat jij je klote voelt tijdens en na zo'n bui. Sterkte ermee.

En nee, je wordt niet gek; de hormonen hebben bij jou een heftige uitwerking, denk ik. Wat zegt de vk ervan?

Ik hoor je hahaha ik huil alsof de wereld vergaat en trap ruzie alsof het een olympische sport is. Kan er niets aan doen. Haal dingen in m'n hoofd die nergens over gaan en trap gelijk ruzie. En ik ben pas 9 weken zwanger

Ja, m'n vriend is een engel. Hij gaat er tegen in hoor en zegt zeker wat ie vindt maar tot een zekere hoogte.

@Asje - in het begin was ik vooral bitchy met opmerkingen, daarna zwakte t af. En nu komt t 3 x zo hard terug

Oh gosh, ik ben nu 10 weken en kan er ook wat van hoor. Dus nee, je word niet gek, je reageert gewoon heftig op de hormonen..... Hoe lullig het ook is; je kan er niks aan doen.

Probeer je bewust te worden ervan op het moment zelf, probeer jezelf te vragen waar je gevoel vandaan komt en of je er gewoonlijk -in niet zwangere staat- ook zo op zou reageren....

Ik maak ook om de kleinste dingen ruzie momenteel, alles werkt me op m'n zenuwen, niet alleen van m'n vriend maar zelfs van de honden en de kat. Het is niet leuk maar enige wat we kunnen doen is proberen ons ervan bewust te zijn en het op die manier enigszins onder controle te houden.....

Succes en wens je vriend maar sterkte haha

Terug
Bovenaan