Hormonen na 5,5 maanden nog niet weg

<p>Hallo allemaal,</p><p>Even mijn hart luchten, hoor!</p><p>Het is nu 5,5 maand geleden dat mijn prachtige dochter geboren is. Ze doet het super goed en ik ben zo intens gelukkig met haar!</p><p>Maar ik heb vreselijk veel last van hormonen, althans zo lijkt het! Toen ik net zwanger was voelde ik me precies hetzelfde als nu; opgefokt, kort lontje, verdrietig, boos, uitgeput, waardeloos, wat eigenlijk niet?</p><p>Dit begint nu ook druk op de relatie te zetten. Hij heeft geen zin meer in mijn "gezeik". Ik vraag nu ook wel extra aandacht op en ik snap dat dat moeilijk voor hem is, maar ik zou júist zo graag nu even een keer de aandacht willen hebben. Tijdens mijn zwangerschap heb ik ook weinig steun gehad, omdat hij gewoon niet wist hoe hij er mee om moest gaan. En nu dus nog steeds niet.</p><p>Ik heb ontzettend veel zin in een leuke toekomst met hem. Ik wil graag naar een leuk permanent rijtjeshuisje verhuizen en nog meer babies krijgen. Als ik het erover heb of ik vraag of we de oude spulletjes van onze dochter maar zullen bewaren dan reageert hij hier zo vreselijk kortaf op dat ik dan weer begin te twijfelen wat hij nou eigenlijk wil, en dan komen die hormonen weer op zetten en zo gaat de cirkel telkens rond.</p><p>Ik raak er gewoon een beetje depressief van.. alles wat tegenzit of in mijn ogen niet gaat zoals ik het zou willen zien is een druppel teveel.</p><p>Herkent iemand dit? Heeft iemand tips?</p>

Hoi hoi, hier hetzelfde! Mijn dochter is dan 3 maand. Maar verl huilbuien en allerlei andere gekke dingen. Echr een stuiterende hormoonbal.
de verloskundige zei tegen mij dat het ontzwangeren ook nog 9 maanden duurt.. dus nog even volhouden.. misschien werkt het om iedere dag even een ontspan momentje te nemen? 

Ik herken het wel, ik voelde me pas echt weer mezelf na een jaar ongeveer. Het voelde zeker als hormonen, maar ook je hele leven staat op zijn kop en slecht slapen helpt niet. 

Bah wat vervelend dat het jullie relatie zo onder druk zet! 
Ik herken het deels wel hoor. Ben mama van 2 kindjes (2.5 jaar en 9 maanden) en pas na zo'n 8/9 maanden voelde ik me weer mezelf en fit en uitgerust en een leuke mama/vrouw! Dat is nu dus nog maar sinds een week of 2 haha.. het 9 maanden ontzwangeren is écht zo!! (bij mij tenminste wel beide keren!) 
De jongste slaapt ook pas door sinds ze 8.5 maand is (meestal dan ;) ) dus dat scheelt denk ik ook wel. De oudste sliep ook pas door rond 9 maanden. Nog steeds moeten we er soms wel 1x per nacht uit, maar niet meer 4x.. dat doet ook wel wat met me! 
Mannen snappen die hormonen idd niet.. ik heb nooit echt om 'aandacht' gevraagd bij mijn man, maar ik vraag soms wel of hij even een rondje wil gaan wandelen met de kinderen zodat ik soms even 30 minuutjes voor mezelf heb of om even rustig een wasje op te hangen. Dat doet me al goed, even rust in huis en in mn hoofd...
Bij mijn eerste kindje moest ik dar heel veel aan hem vragen. Hij vond het wel vanzelfsprekend dat ik veel voor de baby zorgde. Nu de tweede geboren is, zijn we meer een team en doen we het samen. We overleggen meer en hij pakt uit zichzelf de kinderen op om mij een half uurtje rust te gunnen.
Geef het echt nog wat maanden de tijd voor je je weer jezelf voelt. Vraag hem of hij de baby soms even mee neemt voor een wandeling zodat je even kunt relaxen. Of vraag of hij om 6:30 met de baby naar beneden gaat 1-2x per week zodat jij even kunt uitslapen.
En ruim de kleertjes maar zelf op en bewaar het, maar praat nog maar niet teveel over een tweede kindje ;) Dat gevoel krijgen vaders vaak pas veeeeel later, als de baby groter groeit en een dreumes/peuter is. Dab wordt het voor vaders veel leuker en komt er meer rust en regelmaat in huis.
Succes! 

Ik herken het ook! Zeker 9 maand na de geboorte was ik nog een hormoonbommetje... toen ik weer met de pil begon ging het in een sneltrein. 
het boek ‘mama ontzwangerd’ heeft me wat duidelijkheid gegeven. Marktplaats heeft er zat? 
geef jezelf tijd. En vertel je partner dat je nog niet lekker in je vel zit. Ik had geen filter meer, het was zwart of wit. En doordat ik dat mijn vriend duidelijk heb kunnen maken begreep hij mijn reacties beter. 

hou vol, je komt er vanzelf uit! 

Herkenbaar! Ontzwangeren is echt geen grap en duurde bij mij inderdaad wel een maand of 8 á 9... wat ter ondersteuning zou kunnen helpen: teunisbloemolie, wel koudgeperste nemen van een gezondheidswinkel. Helpt je hormonen in balans te houden ?

Terug
Bovenaan