hormonen of exceem?

bjorn zit best erg onder de .... tja wist ik het maar war het was.... exceem of de hormonen.
het cb dacht hormonen 2 weken terug maar het word niet minder alleen maar erger.

vandaag toch weer terug geweest naar het cb want ik vertrouwde het niet.
de top van hormonen is rond de 5 a 6 weken,hij word wo 6 weken.
dus ik moet even met bephanten gaan smeren en dan volgende week als ik het niet vertrouw even terug komen....

heeft iemand hier ervaring mee? exceem?

Julia is nu ruim acht weken. Tot een paar dagen geleden zat haar gezichtje, achter haar oortjes en haar schoudertjes/bovenaan haar borstkasje onder de pukkeltjes. Dat begon rond de 5/6 weken. Haar gezicht was bijna schuurpapier. Sinds een dag of 2 is het weg. Dat was inderdaad baby-acne.

Ik heb veel gehad aan de site mamaenzo.nl. Daar stonden hele duidelijke foto's hoe het eruit zou moeten zien.

Tegen het "schuurpapier" heb ik wat droog huidje zalf van zwitsal gesmeerd (2 keer), en nu is het gewoon weg.

Liefs Marit

Diederik begint ook overal pukkeltjes te krijgen, ziet er echt uit als acne. Hij is nu 3 weken en krijgt flesvoeding, krijgt een baby het daar ook van of is het eigenlijk alleen gebruikelijk bij bv omdat je dan mama's hormonen binnen krijgt?

Tegen mij zeiden ze dat de kindjes die hormonen binnen hebben gekregen door de bevalling..... Kunnen ze dus allemaal krijgen, ook met flesvoeding. Alleen niet alle kindjes krijgen er last van.

Liefs Marit

net als wat marit vertelt heeft onze zoon ook last van acne en 'schuurpapierhuid'. ik smeer ook zwitsal droge huid en helpt goed.
verschil tussen acne en eczeem is volgens mij heel duidelijk dus bij twijfel zou ik gewoon naar de huisarts gaan. wellicht kan hij wel duidelijkheid bieden!

succes

blossom, bjorn krijgt ook de fles, het maakt dus niks uit of het fles of borst is.... helaas...
ik ga eens op die site kijken marit.

zwitsal producten gebruik ik niet ivm allergieen.

idd mama van sven, ik ga anders gewoon ff langs de huisarts

hey,

Floor heeft ook veel last van pukkeltjes en hierdoor droge huid. Zo dat de velletjes er soms op zitten.

Het CB zei dat dit (bij haar) echt gewoon baby acne is. Zij gaf als tip dat apotheken vaak een zelfgemaakt smeerseltje hebben dat wel verzacht, maar niet de huid afsluit. Heb het vandaag aantal keer gesmeerd, en inderdaad: het wordt mindder!!

Misschien een tip ;)

Liefs,

T

Terug
Bovenaan