Hormonen?? overbezorgdheid

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

2 weken geleden is mijn lieve zoon geboren waar het allemaal kei goed mee gaat. Ik zou alleen graag willen weten of ik niet de enige ben die zich echt overal druk over maakt en met tijden weinig kan genieten van alles. Ik maak me zorgen over of hij wel genoeg voeding, warm genoeg heeft etc etc... Dan moet ik me ooit beheersen om niet overal aan te gaan twijfelen. Ik word af en toe gek van mezelf. Zouden dit de hormonen zijn of nog een beetje bij het nieuwe leventje horen???
Hebbben jullie misschien tips om dingen wat meer los te laten zodat ik meer kan genieten van mijn lieve zoon????

Liefs,

Hoi Lena,

Ik denk dat de bezorgdheid er wel bij hoort hoor! Alles is natuurlijk ook nieuw, zeker bij een 1e maar ook bij een 2e kindje is dat nog zo.
Wat helpt is denk ik goed naar je kindje te kijken en te luisteren. Als hij het te warm heeft, dan laat ie zich wel horen. Heeft ie honger dan laat hij dat ook weten. Maar ligt hij lekker tevreden in zijn bedje, dan mag je er toch vanuit gaan dat alles goed met hem gaat. Baby's hebben echt al een eigen instinct en eigen wil en zij laten zich horen als het niet goed met ze gaat!
Misschien kun je hier iets mee, maar bedenk wel dat zorgen er ook gewoon bij horen. Dat begint misschien al tijdens de zwangerschap en als je eenmaal moeder bent, dan gaat dat nooit meer weg. Maar het moet natuurlijk niet extreem worden.

Liefs Janine

OW MEID ZO HERKENBAAR!!!

Allereerst KOMT ALLEMAAL GOED!!!

Jij bent nog herstellende en je bent alles van de bevalling nog aan het verwerken (goed of slecht). Je moet ondertussen zorgen voor je kleintje en alles op je pad is nieuw.

Over een paar weken (bij mij durde dit een week of 5), gaat het allemaal van een leien dakje!

Geniet zoveel mogelijk van je kleintje!

Succes

X saskia
mv Rik 17,4 wk

Dank je wel voor de snelle reacties, ben blij om te horen dat ik niet de enige ben. En inderdaad als ik naar mijn kindje kijk dan zie ik dat hij tevreden is.... Het is gewoon af en toe raar hoe je gedachten een loop met je nemen... dat je ze niet stop kunt zetten.....

Terug
Bovenaan