hormonen spuiten en gewichtstoename???

Ik heb een vraagje:
Sinds ik ben begonnen met het spuiten van hormonen (milde stimulatie t.b.v. IUI, sinds april 2009, in totaal 7 maanden gespoten) ben ik 5 kilo aangekomen. Ik heb niet het idee dat ik meer ben gaan eten of minder ben gaan sporten (afgelopen weken juist weer mee, vanwege dit probleem). Volgens mijn arts is het niet uitgesloten dat dit van de hormonen komt, maar hij weet het eigenlijk niet.
Vraag, wie kent dit en gaat het er weer vanaf na het stoppen met spuiten???

Hi!

Herkenbaar hoor! In totaal (in 2,5 jaar tijd) 15 kilo aangekomen door hormonen spuiten. Of het er makkelijk weer af gaat weet ik niet, want de reden dat ik niet meer hoefde te spuiten was dat ik zwanger ben! Dus voorlopig zullen er nog wel een paar kilootjes bijkomen en als de beeb er is ga ik weer flink aan de slag in de sportschool!

Heel veel succes, enne, al die extra kilootjes zijn het hartstikke waard hoor ;)

Liefs, Nicole (inmiddels ruim 24 weken zw)

Spannend weer! Hoeveelste IUI is dit voor jouw?
Bij mij was het na 13 ovulatie inducties en 7 iui behandelingen, nu bij de 1e IVF poging raak!

Ik ga voor je duimen dat die IVF voor jouw niet meer nodig zal zijn...

succes met alles!

Hoi Krissy

Ik herken het niet van aankomen van de hormonen, maar ik hoor/lees het wel vaker.
We zitten trouwens wel in hetzelfde schuitje. Ik zit ook in de laatste wachtweken van mijn alweer 8e IUI en wij hebben 9 december de intake voor de IVF.
In de IUI geloof ik helaas niet meer.
Groetjes Maartje

Hoi Krissy,

Ook ik ben behoorlijk aangekomen van de IUI's (5x) en de IVF behandeling. Ik mag nu ook niet afvallen, want ik ben ook zwanger!!
Je kan dus zeer zeker aankomen van de hormonen. Of het er ook weer net zo makkelijk afgaat, valt natuurlijk nog te bezien, maar momenteel maak ik me daar niet te druk over. Straks ga ik borstvoeding geven en dan hoop ik toch wel weer een beetje slanker te worden.

Succes met je behandelingen!

Esk (12w1d)

't is mijn 6de IUI (= max in ons ziekenhuis bij onbekende oorzaak) maar 7x hormonen gespoten (1x buis met semen kapot gegaan op het lab...)
Hoop op succes met IUI ook opgegeven omdat laatse poging ook nogal vreemd ging: cyste bij uitgangsecho, bij bepaling wanneer IUI 1 eicel of cyste??? leek te laat (normaal meerdere rijpe folikels) Wel IUI laten doen maar of er wat zat...

Terug
Bovenaan