Hormonen spuiten na de clomid

Hoi allemaal,

Ik heb nu al 10 kuren clomid achter de rug en mag nog 2 kuren clomid, en als ik dan nog niet zwanger ben, moet ik verder met hormonen spuiten.
Wie heeft hier ervaring mee??
Welke hormonen moet je dan spuiten??
Hoevaak  en hoeveel moet je spuiten??
Heb je ook last van de bijwerkingen??
Graag jullie reacties...

Liefs kwek

Hallo Kwek,

Na een aantal maanden Clomid ben ik nu ook overgestapt op hormoonspuiten. Ik moet eerst puregon spuiten (50 eenheden). Dit doe ik een dag of 7 en dan wordt er door de huisarts 1 prik Pregnyl gezet.
Ik ben onwijs bang voor spuiten (bloed prikken lukt bijna niet.....van de angst) maar dit viel me echt mee en ik moet ook zeggen dat ik trots ben op mezelf.
Bijwerkingen verschillen echt per persoon. Ik ben wel emotioneler, en af en toe maagzuur.....maar echt niet dat ik in me bedje moet blijven.

Als je iets meer wil weten, roep maar.

Liefs Flower

hoi kwek,
ikweet niet of het bij iedereen zois maar ik spuit het hormoon puregon en dat moet ikspuiten van dag twee tot mijn eisprong elke avond.en bijwerkingen heb ik er niet van gehad behalve heel veel afscheiding. verder stelt het niet veel voor dus maak je geen zorgen. heel veelsucces.
groetjes lady21

Hoi Flower en Lady (21??)

Heel erg bedankt voor jullie reacties.
Ik ben als de dood voor naalden.
Ik ga door de grond als ik een verdoving ingespoten krijg, waar velen niets van voelen.
Ik heb namelijk een hele dikke huid.
Het lijkt me erg naar om jezelf te moeten prikken.
Maar dat had jij ook he flower??
Knap dat je het nu zelf doet..
Ik weet niet of ik dat ook zou kunnen.
Hoe weet je nu dat je precies 50 eenheden spuit??
Wat als je het verkeerd doet??
Waar is het het makkelijkst om te spuiten??
Sorry voor deze vragen, maar ik zie er erg tegenop, en mijn gevoel zegt dat ik toch niet op de gewone manier zwanger kan worden....
Hebben jullie dit ook??
Wat is trouwens pregnyl??
Waarom moet je dan naar de huisarts??
Ik hoor het graag van jullie
Alvast erg bedankt voor het lezen van dit lange verhaal...

Liefs kwek

Goedemorgen Kwek,

Ik kan je angst echt helemaal voorstellen.....je moest eens weten hoe ik elke keer weer zit met die naalden......10x in en uit ademen en dan prikken maar......
De naaldjes zijn onwijs dun, echt zoiets als die van een speld.....dunner eigenlijk.
In het ZH zeiden ze dat ik in me buik moest prikken......nu scheelt t wel dat mijn buik wel wat hamlampjes heeft en dat ik dus makkelijk een stukje huid kan pakken.

In het ZH vertellen ze je hoeveel eenheden je moet spuiten. Voor elke behandeling is dit weer anders. Ik moet dus 50 eenheden spuiten. De spuit (ziet er uit als een pen) moet je dan draaien tot de juiste eenheid. En dat prik je dan in je buik. Pijn doet t niet, tis de angst dat je jezelf prikt en denkt dat t pijn doet. Dus er kan eigenlijk qua eenheden weinig verkeerd gaan.

Heb je door de Clomid wel een eisprong???? Want dat had ik door de Clomid niet, en nu met deze spuiten heb ik voor het eerst in anderhalf jaar een eisprong gehad. En de gyn zegt: nu heb je net als elke andere vrouw kans om normaal zwanger te worden. Toch heb je elke keer daarna weer, als t een maand niet lukt, dat je idd denkt: bij mij lukt t gewoon niet.

De puregon prikken zet je dus zelf, alleen de pregnyl prik die naald is wel ietsjes dikker (nog niet zo dik hoor als bij een narcose of bloedprikken). Maar deze moet je schuin in je huid zetten (ook je buik) (bij die andere gaat de naald recht in je buik). Dit durfde ik zelf niet. En aangezien deze laat op de dag gezet moet worden, ben ik ermee naar de assistente van de huisarts gegaan.
T viel allemaal weer mee. Tis weer de angst.....doet t pijn, voel ik t......ect.en door dat je dat denkt ben je gespannen (wat logisch is).

De puregon zorgt ervoor dat je blaasjes aan je eierstokken groeien met daarin het eitje. De Pregnyl zorgt ervoor dat je eitje ook daadwerkelijk springt.

Als je meer wil weten....hoor ik t wel!! (vragen stellen staat vrij!!!)

Je kan me ook altijd even mailen: flower20042005@hotmail.com

Doeggg

Liefs Flower

Hi flower,

Ik vind het echt onwijs knap van je dat je jezelf durft te injecteren.
Ik hoop als het zover is, dat ik dit ook kan..
Zonder clomid was ik zeer onregelmatig ongesteld, 6 x per jaar ongeveer. Soms na 4 weken, daarna weer na 14 weken. Geen pijl op te trekken....
Nu slik ik 50mg clomid, 5 dagen achterelkaar, en ik wordt na ongeveer 26 tot 29 dagen ongesteld.
Ik baal er alleen van dat ik nog niet zwanger ben.
Eerst een jaar aanklungelen, dan eindelijk doorgestuurd naar de gyn. Nu alweer 10 maanden later nog steeds niets.
Het zaad van mijn man was de 1e keer 10 miljoen, en de 2e keer 20 miljoen. De eerste keer was de beweeglijkheid zwak, de 2e keer beter...
Waar vitamine pillen en wijd ondergoed wel niet goed voor zijn..
Maar ja, nog niet zwanger.
Ik hoop dat we ooit een keer met iui mogen beginnen, ik heb een vermoeden dat dat ons gaat lukken.
Uit onszelf denken mijn man en ik niet.....
Hoelang zijn jullie al bezig??
Is het trouwens altijd zo dat er ook nog pregnyl gezet moet worden??
Moet je dan na de pregnyl aan de klus, of ook al daarvoor??
Het zou geweldig zijn dat het alleen daarna moet, dan weet je ook precies wanneer je klussen moet....
Ik hoor het graag van je..

Liefs kwek

Terug
Bovenaan