Hormonen zijn echt PIEP!

Hey allemaal,

Ik ben nu twee keer zwanger geweest van 2 gezonde meisjes en ben hier heel gelukkig en blij mee en weet dat ik ook echt blessed ben maar toch kriebelt het ontzettend voor een derde.

Nu heb ik alleen bij beide zwangerschappen 9 maanden zwangerschap en daarna nog 9 maanden dus in totaal voor 1 zwangerschap 1,5 jaar ontzettend last van de hormonen waardoor ik echt in een depressie raak en extreme stemmingswisselingen krijg. Ik word hier zelf niet gelukkig van en mijn omgeving al helemaal niet. Dit is ook de reden waarom eigenlijk een derde niet meer kan.

Nu ben ik er voor bij de huisarts geweest maar die zegt er niks voor punt en stuur je ook niet door naar een gynaecoloog. Nu mijn vraag weet iemand er misschien toch iets voor, of heeft de huisarts toch gelijk en moet ik het echt uit mijn hoofd gaan proberen te zetten ? Wat me ook weer ongelukkig maakt op het moment het idee.

X

 
Je zou een acupuncturist kunnen raadplegen!

Wat naar dat je er zo veel last van hebt. Hier ook wel maar in golven, en meestal na de bevalling weer ok (nu zwanger van de derde).
 
Ik heb me wel eens afgevraagd of ik niet beter de pil had kunnen blijven slikken tijdens de zwangerschap. Volgens de bijsluiter is de pil niet schadelijk voor de zwangerschap. Hoewel ik me afvraag of dat puur gaat over nog de pil slikken, tot je doorhebt dat je zwanger bent, of dat het getest is voor gedurende de hele zwangerschap?
Ik durfde het zelf niet te proberen in ieder geval.
 
Ik slik mama (to be) vitamines van SUPS, ze zijn aan de prijs, maar het werkt wel echt om die hormonen wat meer in balans te houden!
 
Bij mij hielp (voor de zwangerschap al) een behandeling bij de osteopaat om mijn hormonen beter onder controle te krijgen. De depressieve stemmingen verminderden enorm als ook de eetbuien.
 
Speciaal voor zwangeren die last hebben van psychische klachten is er de pop-poli. De huisarts of verloskundige kunnen je verwijzen en je kan hier zelfs met een kinderwens (dus voor de zwangerschap) terecht.
 
Dankjulliewel voor alle reacties..
met veel moeite bij de huisarts doorverwijzing naar de POP poli gekregen . Hopelijk kunnen die iets betekenen. 
 
Fijn dat je een doorverwijzing hebt gekregen ik ben ook bij de pop poli geweest tijdens de zwangerschappen.
Ivm depressies en medicijnen. 
 
Terug
Bovenaan