Hormonen...

Hallo allemaal,
Ik word behoorlijk gestoord van hoe sombertjes en geïrriteerd ik ben dagelijks. Mijn gevoel voor genieten van dingen lijkt compleet uitgeschakeld (ook de gevoelens naar mijn vriend toe). Dit alles maakt me behoorlijk onzeker..zijn er meer vrouwen die hier last van hebben/hadden tijdens hun zwangerschap? En kwam er een keerpunt? Ik ben nu zelf 13 weken zwanger en de lichamelijke kwaaltjes zijn wel verminderd.
Groetjes

He verdikkie ik had een heel verhaal maar das weg, in ieder geval ik had de eerste 13 wk heftig last ik kon mijn man niet uitstaan, hij hoefde me maar aan te kijken en ik werd al helemaal boos hihi daarna vond ik echt bijna iedereen irritant behalve hem. Rond de 30 wk werd dat minder. Ondertussen is de kleine 6mnd en merk ik dat ik nog wat desinteresse heb in de wereld om me heen, minder behoefte om contact te houden met alles om me heen. Weinig zin in verplichte nummertjes en rondjes maar denk dat dat meer komt door een vervelende start/kraamtijd en een best pittige baby. Ben niet meer zo hormonaal in ieder geval. Als ik het zo hoor zou het niet vreemd zijn als je last heb van je hormonen want die kunnen echt heftig zijn vooral het eerste trimestet en gedurende je zwangerschap en daarna nog een flink loopje met je nemen. Ik heb me er destijds niet zo in verdiept want in mijn beleving was iedereen gewoon bloed irritant en ik dood normaal ? maar je zou altijd nog advies kunnen vragen bij de verloskundige/huisarts . In ieder geval sterkte!! ?

Dankjewel voor je reactie! Het voelt al fijn dat er in ieder geval meer vrouwen daar last van hebben. Ik hoop dat het over gaat en zal het ook aankaarten bij de verloskundige als ik daar weer heen moet.

Hoop dat ze er iets mee kunnen! Tis zo lastig en jammer genoeg heeft de 1 er meer last van als de ander hihi ik werd dan ook echt boos van hele blije zwangere kipjes doe vol vreugde rondhupsten en over hun buikjes aaiden hihi nu heb ik dat totaal niet ? nu zie ik vrouwen die gewoon een prettige zwangerschap hebben hihi bizar hoe de wereld er ineens totaal anders uit kan zien

Terug
Bovenaan