hormonen

Hoi meiden,
Ten eerste Tijger: ik heb af en toe dat m'n berichtjes niet willen. Ik denk zelf dat het er aan ligt dat de site druk bezocht wordt. Maar ik heb er niet zo vak last van als jij beschrijft. Verder heb ik (weer) een vraag. Weet iemand wanneer je lichaam precies zwangerschapshormonen gaat aanmaken? Is dat op het moment dat je eitje bevrucht is? Of als het in de baarmoeder aankomt? Of als het ingenesteld is? Ik wil even weten vanaf wanneer ik me dingen mag gaan inbeelden :)
 
Hoi Sonja, die laatste opmerking van mij was meer een grapje. Ik weet dat ik pas na een test zekerheid heb. Maar ik was gewoon nieuwsgierig omdat ik het eigenlijk niet precies weet. En niet iedereen is natuurlijk misselijk!!
 
Lieve Jenke,
Ik heb pas een boek gekocht over zwangerschap. Ik heb het gelijk even voor je opgezocht. Hier komt het.
"HCG (= hormoon choriongonadotrofine) komt vrij nadat het embryo zich in de baarmoederwand heeft genesteld. Dit hormoon stimuleert de aanmaak van oestrogeen en progestron -hormonen die nodig zijn om de zwangerschap te voldragen- en komt alleen voor bij vrouwen die zwanger zijn of pas zwanger zijn geweest." Het staat er misschien wat klinisch, maar zo heb ik het wel beschreven zoals het bedoeld is. Hoop je vraag te hebben beantwoordt en als je nog eens wat wilt weten, probeer ik het op te zoeken. Heel veel succes met zwanger worden.

Groetjes en veel liefs van Biaggi
 
Mijn boek is van Jane Symons en het heet Zwangerschap, het beste voor jou en je baby. Nogmaals heb weer een vraag ?? Vraag maar raak aan MONA oh nee aan Biaggi HAHAHAHAHAHA. Ik bezit een zwangerschapsencyclopedie !!! HAHAHAHA Sorry let maar niet op mij, hoe later het wordt des te meliger ik wordt !!!

Groetjes en een dikke knuf van Biaggi
 
Terug
Bovenaan