hormonen???

Mijn zoontje van 6 weken zit sinds een week helemaal onder de rode bultjes op zij hoofd en gezicht. Het is gewoon net alsof hij de waterpokken heeft. Ik was op het consultatiebureau en hier zeiden ze dat het door de (verandering) van hormonen kwam. Ik zou er graag wat meer over weten en of ik er iets aan kan doen, al is het maar tegen de jeuk want je kan zien dat hij er soms wel erg veel last van heeft.

bedankt groeten kiki
 
Hallo kiki,
mijn zoontje van 5 weken zit ook sinds ruim een week helemaal onder, mij werd verteld dat het door mijn hormonen komt die hij via de borstvoeding binnenkrijgt. Het schijnt echter ook bij 'flesvoeding'babies voor te komen. Er is mij niet bekend dat het te verhelpen is, op het consultatiebureau werd gezegd dat je het heel licht in kunt smeren met wat vaseline omdat het nogal droog aanvoelt bij mijn zoontje. Ik smeer het af en toe in met Weleda babycreme. Tegen het krabben kun je je zoontje sokjes aantrekken aan z'n handjes en ik weet dat de hema speciale anti-krab wantjes verkoopt (maar kleine sokjes om zijn handjes werkt net zo goed). Het schijnt helaas soms een paar maanden te duren voordat het weg is... Sterkte ermee!
 
Mijn dochter heeft ook last gehaad van de baby acne. Er is inderdaad niks aan te doen, het koomt door de hormonen van de moeder en moet je gewoon afwachten. Gelukkig heeft het bij mijn baby alleen week of drie geduurd en sokjes op de handjes werkten prima in die tijd.
 
Terug
Bovenaan