Hormonenkuur

Hi dames
Ik heb momenteel een cyclus overgeslagen dacht dat het eindelijk zover was dat ik dan toch zwanger was aangezien al de kwaaltjes die ik had ! Maar jammer genoeg negatief... gyneacoloog had gezien dat ik wel mijn eisprong heb gehad en dus ongesteld zou gaan worden als dit niet zou gebeuren binnen de 5-6 dagen zou ik heb moeten bellen en ging hij de waarden in mijn bloed controleren van mijn hormonen.
En dan zou ik moete beginnen met hormonen voor mijn eisprong enz terug op gang te krijgen. Nu zit ik hier toch wel een beetje mee pff zijn er hier nog dames die hormonen moeten pakken owm menstruatie die uitblijft of geen goede eisprong ? Zoja wat moet ik mij hierbij voorstellen ? Helpt het jullie wel ? Of zou ik gewoon nog een maandje afwachte... 
Xx
 
Hoi Sanie, ik heb pcos en dat houdt in dat ik een onregelmatige cyclus heb doordat er niet altijd een eisprong is of veel later pas. In januari ben ik met hormonen (clomid 50mg) gestart. Dit moest ik van dag 3 tm 7 van mijn menstruatie slikken. Dit zorgde wel voor een iets kortere cyclus maar nog niet genoeg. Dus de 2e ronde slikte ik 100mg en was mijn cyclus nog 6 weken maar was ik wel zwanger geraakt. Dit was helaas een bbz en eind april dus helaas geopereerd. In juni weer gestart met clomid 100mg en nu werkte het heel goed. Mijn cyclus was nog maar ongeveer 5 weken en heel stabiel en nu in de 3e ronde ben ik weer zwanger. Van de hormonen slikken had ik wel last van stemmingswisselingen maar het heeft mij wel echt heel goed geholpen met dus zwanger in de 2e en nu 3e ronde. Ik moest altijd bloed prikken een week na mijn eisprong om te checken of ik inderdaad een goede eisprong gehad had. Succes!
 
Hoi Sanie,
Wat een onzekerheid. Hopelijk komt je menstruatie toch nog vanzelf op gang. Ik heb altijd een wat onregelmatige cyclus gehad. Toen mijn vriend en ik vorig jaar besloten voor een kindje te gaan bleef mijn cyclus ineens 6 maanden weg. Na die 6 maanden heb ik van mijn huisarts een twee weken durende kuur orgametril gekregen om een bloeding op te wekken en m'n lichaam soort van te resetten. Pas als dat niet zou werken zou ik doorverwezen worden. 
De kuur vond ik vrij heftig. Hele erge stemmingswisselingen en veel vocht vasthouden, maar zou het in de toekomst zo weer doen mocht het nodig zijn. Na twee weken kwam de bloeding binnen en week opgang en vervolgens ook mijn cyclus. Nog steeds niet regelmatig, maar binnen 3 maanden had ik een positieve test in handen. Inmiddels 13+6 weken zwanger.
Heel veel succes! 
 
jippie en nicolientje
Mijn cyclussen zijn altijd goed geweest nooit 1 overgeslagen tot nu wanneer we juist willen starten met zwanger worden. 4de maand bleef mijn menstruatie dus ineens uit. Best wel heftig om dan ineens te horen dat je menstruatie wegblijft omwille van hormonen. Nu moet ik begin van de week bellen en gaan ze eerst mijn bloed onderzoeken en kijken hoeveel de waarden zijn. En dan zien wat ze zeggen en willen doen. Hoop niet dat het bij mij zolang gaat duren want word of ben toch wel wat ongeduldig aant worden haha pff jaa ik lees veel over de klachten die je krijgt van de kuur maar idd dat neme we er allemaal bij voor een babytje e !♡ oh beiden in verwachten dus proficiat ! Dankjewelll voor jullie verhaal en ik zal nog moete afwachten tot begin van de week en horen wat ze willen of gaan doen voor mij pff afwachten is nooit fijn maar komt wel inorde ! Xx
 
Hoi Sanie, hoe is het nu met je? Heb je al nieuws? Het is zeker vervelend wanneer je wilt starten en je cyclus doet ineens raar. En wachten duurt inderdaad erg lang. Ik weet er helaas alles van, wij zijn een jaar zonder hormonen bezig geweest maar met 5 menstruaties in een jaar is de kans zo klein. Ik ben daarom echt blij dat de hormonen hun werk deden en idd echt niet fijn, maar alles voor een kind. Het komt een keer goed! 
 
Hi jippie
Ja ben gisteren dus toch gewoon zelf ongesteld geworden blijkbaar waren de waarden in mijn bloed ook gewoon helemaal tip top inorde ... raar toch maar ben wel blij ! Nu ist dus gewoon weer een beetje zoeken hoelang mijn cyclusse gaan zijn en wanneer de eisprong plaats vind en dan hopen dat het niet meer telang duurd !x 
 
Terug
Bovenaan