Hormoon disbalans

<p>Hi, <br /><br />We zijn sinds vorig jaar juli bezig voor een eerste kindje. Helaas heeft het nog niet mogen gebeuren dus wil er nu wat meer op focussen.</p><p>We zijn er redelijk losjes in gegaan, zonder ovu testen en plannen. Inmiddels doen we het in de week van ovulatie vaker en gebruik ik de smiley testen van Clearblue maar helaas helaas.. nog geen zwangerschap. We zijn bijna een jaar bezig. <br /><br />Mijn vraag; zijn er hier meer vrouwen die last hebben van ernstige PMS? Ik kan de klok erop gelijk zetten dat ik na mijn ovulatie grote, enorm pijnlijke borsten krijg. Vaak voel ik me niet lekker in mijn vel en heb ik last van sombere gedachten. Best een heftige omslag dus! De eerste 2,5 week van de maand voel ik me altijd super. Ik slik sinds kort Dong Quai en monnikspeper en heb morgen een intake bij de acupuncturist. </p><p>Vaak vraag ik me af of dit een reden zou kunnen zijn voor het uitblijven van een zwangerschap, zijn er meer vrouwen bekend mee met dit probleem? <br /><br />En, betekenen de klachten aan het einde van de cyclus geen zwangerschap? Of zijn er ook vrouwen die wel de klachten hebben gekregen en toch zwanger bleken? Ik hoop wat herkenning te vinden hier. <br /><br />Liefs</p>
 
Hoi,
zelf heb ik ook vaak last van pijnlijke borsten maar verder is mijn PMS niet zo heel erg. 
wat ik wel denk is dat het best al een goed idee is dat je eens bij je gynaecoloog langsgaat. Als ik me niet vergis is 1 jaar de maatstaaf vooraleer een bezoek wordt aangeraden, en als je al van juli vorig jaar bezig bent, dan heb je bijna dat jaar bereikt. 
ookal is er niets aan de hand, het is beter dat je gaat. Want dan kan de gynaecoloog ook misschien wat doen voor je PMS klachten. 


Veel succes! 
 
Terug
Bovenaan