Hormooninjecties

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen,
Ik zal me even voorstellen, ik ben 23 jaar en we zijn nu bezig vanaf Februari om ons eerste kindje te krijgen, ik werd niet meer vanuit mezelf ongesteld en zo ben ik dus bij de dokter terecht gekomen..
Eerst alle rondes van Clomid te hebben gebruikt, moet ik morgen beginnen met FSH Injecties ( hormooninjecties )...
Nu is mijn vraag... zijn er meerdere mensen die er ervaring mee hebben??
Groetjes

Zo dan ben je lekker snel bij de gyn terecht gekomen. Minder fijn dat je de medische malle molen in moet, maar gelukkig geen jarenlang proces. Ik heb alleen ervaring met clomid en pregnyl. Deed de clomid niks bij je? En heb je PCOS dan? Ga je nu het IUI-traject in? Heel veel succes en hoop op goed nieuws voor je binnenkort.

Heee hoi,

Ik heb mij zojuist geregistreerd omdat ik ook opzoek ben naar lotgenoten.

Ik ben zelf al enkele jaren geleden gestopt met de pil omdat ik nog voor mijn stopweek bloed verloor. Volgens de huisarts kwam dit doordat ik al jaren de pil slikte en dus wou ze kijken of het beter werd door tijdelijk te stoppen met de pil. Het duurde even voordat mijn cyclus weer op gang kwam maar er kwam geleidelijk weer regelmaat in. Omdat mijn man gesteriliseerd was hoefden wij verder geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken en ben ik nooit meer de pil gaan slikken.

Begin dit jaar heeft mijn man een herstel operatie gehad, in maart werd het duidelijk dat zijn zaad van goede kwaliteit was en konden we aan de slag ;-)

Maar juist nu begon ik weer onregelmatig ongesteld te worden. Na twee lange cyclussen van circa 40 dagen ben ik naar de huisarts gegaan. Aangezien mijn man ook verminderd vruchtbaar is, door de hersteloperatie.. werd ik meteen doorgestuurd naar de gynaecoloog.

Ik kreeg eerst Clomid voorgeschreven, 50mg. Ik moest mij regelmatig melden voor inwendige echo's en een samenlevingstest. Helaas kon er iedere maand geen samenlevingstest gedaan worden omdat er geen baarmoederhalsslijmvlies was, of het was veel te dun.

Hierop is er besloten om te starten met hormooninjecties. Vrijdag ben ik begonnen met Puregon, 50+ eenheden. Komende vrijdag moet ik mij weer melden voor een eerste inwendige echo.

IK ben benieuwd wat jij aan medicatie gebruikt en hoe het tot dusver is gegaan.
Ik ben overigens bijna 31 en stiefmoeder van drie kinderen die fulltime bij ons wonen.
Sinds ongeveer een jaar heb ik een sterke wens om zelf moeder te worden. Ik had verwacht dat indien de hersteloperatie goed zou verlopen, het allemaal wel goed zou komen maar nu ligt het probleem bij mij.

Ik hoop van je te horen.
Groetjes Nien

hey hallo!
Gow zeker snel bij de gynaecoloog!
Ik ben momenteel 21 weken zwanger na 2,5 medische molen... en nog 2 jaar zelf proberen daarvoor... clomid werkte ook niet bij mij ook ik heb pcos..
Ik ben toen het iui traject ingegaan en ik heb gonal-f injecties gehad plus pregnyl om het eitje te laten springen :)

Na 5 rondes ben ik nu eindelijk zwanger! Positief verhaal in dit geval!

Succes met alles

liefs Annemarie

Leuk om te lezen dat je in blijde verwachting bent!

Ik ben eigenlijk direct door verwezen omdat mijn man 11 jaar na zijn sterilisatie een hersteloperatie heeft gehad en het is zeer uniek dat deze is geslaagd. Onze huisarts adviseerde ons om mijn menstruatie cyclus meteen aan te pakken omdat bij het verstrijken van de tijd, zijn vruchtbaarheid eventueel minder kan worden.

Ik ben wel blij dat er gelijk actie is ondernomen en dat ik ook niet heel erg lang met Clomid door hoefde te gaan voordat er een nieuwe optie werd besproken. Ik hoop dat er tijdens deze ronde eindelijk eens een samenlevingstestje gedaan kan worden.

Als ik ook nu geen baarmoederhalsslijm aan zal maken moeten we de plannen weer wijzigen.
De bezoekjes vind ik altijd weer spannend.

Liefs

Hallo allemaal, ik zal me ook even voorstellen,
Ik ben esther en ben 32 jaar, na 2,5 jaar proberen ook maar het ziekenhuis ingeschakeld,
Ook hsg onderzoek gehad waar niks raars werd gevonden maar door de kleine kans (30 procent)
Van spontaan zwanger worden ( trage schildklier )
Mocht ik aan de puregon (prikpen)
Ze vonden vandaag op de echo een bloedpropje en wacht nog even de uitslag af voordat ik mag beginnen,
Ik ben heel benieuwd wie ervaringen hiermee heeft!
Dit word mijn Eerste iui behandeling en vind t allemaal heel spannend vooral de naald in mijn eigen velletje prikken hahaha
Nou ik hoop jullie te spreken en ervaringen uit te wisselen
Veel liefs Esther

Welkom, we zitten met een groepje op 1 topic. Nieuwe topic voor meiden waarbij het langer duurt of niet vanzelf gaat. Dat praat iets makkelijker met elkaar.

Terug
Bovenaan