Hormoonvrije anticonceptie

<p>Hoihoi, </p><p>Begin april ben ik bevallen van onze prachtige dochter. Aangezien we voorlopig even gewoon van haar willen genieten ben ik op zoek naar passende anticonceptie maar ik vind het lastig. </p><p>Ik wil graag zonder hormonen omdat ik daar na 10 jaar slikken van de pil wel klaar mee ben. Daarnaast is de verwachting dat we over 1-1,5 jaar voor een tweede willen gaan dus een vorm die erg lang effect heeft hoeft ook niet.</p><p>Wat gebruiken jullie en/of zijn jullie ervaringen? :)</p><p>Alvast bedankt! </p>

Allereerst gefeliciteerd! Heerlijk zo'n klein hummeltje hè ? 
Zelf kan ik niet tegen hormonale anticonceptie en ik ben ook lang op zoek geweest naar wat passend is voor mij. 
Uiteindelijk slik ik nu al jaren teunisbloemolie in combinatie met vitamine b6 en magnesium. Is natuurlijk geen echt anticonceptiemiddel, maar het zorgt voor een super stabiele hormonale cyclus (En veeeeel minder pms klachten). Daarbij heb ik een app op mijn telefoon ("mijn kalender")die mijn cyclus goed kent, waardoor ik precies weet wanneer ik vruchtbaar ben (ondertussen herken ik het ook). We hebben 1 keer niet goed opgelet en daar hebben we onze kleine man aan overgehouden.
Dit werkt voor mij top! Misschien is het een idee voor jou, en kun je je er eens in verdiepen ?
Groetjes!

Koperspiraal! Vind het ideaal. Kan in principe 10 jaar blijven zitten, maar dat hoeft natuurlijk echt niet (wij willen ergens in 2021 wel weer eens gaan kijken en ik laat hem dan verwijderen).
Condooms zou ik niet doen. Niet dat ze niet werken, maar je vergeet ze zo snel.... ik ben bevallen in augustus en wij gebruikten eerst ook condooms, tot we het een keer compleet vergeten waren (vooral denk ik omdat je tijdens en voor je zwangerschap zo gewend bent aan gewoon zonder te kunnen vrijen) en ik 3 mnd na de bevalling zwanger was.

Wij gebruiken ook condooms, vanwege dezelfde reden, snel weer aan een tweede. Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik ze zou vergeten ?
Als ik niet vruchtbaar ben doen we het zonder. Dat is niet waterdicht maar als we door een wonder toch zwanger zouden worden daarvan is dat welkom.

Hormoonvrij zijn condoom en koperspiraal. Die laatste kan 10 jaar blijven zitten maar ook op elk gewenst moment verwijderd worden.
Wat je ook zou kunnen checken is de ladycomp en Natural cyclus. Die laatste gebruik ikzelf een aantal jaar en ben er heel erg tevreden over. 
Succes met het maken van je keuze 

Koperspiraal is volgens mij het enige alleen ik ben 6 maanden lang 2x per maand 2x 1 week ongesteld geweest. Maar ik had nog een kinderwens dus wilde geen hormonen in mijn lijf die later een eventuele zwangerschap in de weg zouden staan 

Terug
Bovenaan