Horrorhond

Berichtje speciaal voor alle hondenbezitsters!

Tis niet dat ik jullie ongerust of bang wil maken, maar ik las zaterdag in de krant dat er in Duitsland een baby'tje van 2 weken is doodgebeten door de hond van haar ouders.

Hond was nooit agressief, ouders hadden hun best gedaan om 'm voor te bereiden op de komst van de baby en dat is dus 2 weken goed gegaan...

Nogmaals, wil niemand bang maken ofzo, maar EEN HOND BLIJFT EEN BEEST! En dus wellicht onberekenbaarder dan we denken.
Je kan je toch niet voorstellen hoe het voelt om je 2 weken oude baby te moeten begraven vanwege 1 momentje onoplettendheid met de hond...
 
het is al vaker voorgekomen wij hebben ook een hond heeft de kinderen nog nooit iets gedaan maar zal hun ook nooit alleen laten met de hond hond kan ook absoluut niet bij de baby komen als hij zou liggen slapen daar hebben we wel rekening mee gehouden dat het zou kunnen gebeuren
 
Wij wonen op een flat en hebben een hondje dus hij kan overal komen maar we gaan echt heel goed opletten dat hij niet alleen komt met de kleine.
Ik moet er ook echt niet aan denken dat onze hond de kleine wat aan zou doen.
 
Hay hay,

Vreselijk zulke dingen...............feit is: hondlief (gelukkig een teckeltje) is net zo afhankelijk van ons als kinderen..........ik denk dat je jaloers gedrag bij de hond zelf veroorzaakt door ze ineens weg te willen hebben, naar de gang te sturen, weinig aandacht geven, etc.

Ik ben benieuwd maar heb er alle vertrouwen in. Inderdaad niet alleen laten samen: het blijft een roofdier die een zwak iets aanlokkelijk kan vinden......maar mensen alsjebliefd: vergeet je huisdier niet!!!!!
 
wij hebben ook een hond, een lekkere dikke zwarte labrador. we hebben hem nu ongeveer 7 jaar, kregen hem toen ie anderhalf was en werd ontzettend mishandeld. we hadden een hoop problemen met hem verwacht, maar hij is zo vershrikkelijk lief. m'n zoon is helemaal gek op hem en hij op m'n zoon, (mn zoon is bijna 2) maar ondanks dat hou ik het altijd in de gaten. mn hond kon ook niet bij mn zoon komen toen ie nog baby was en dat houden we ook zo bij onze tweede spruit. je moet idd altijd zorgen dat je je hond erbij betrekt, dan nog steeds goed opletten maar dan moet het wel goed komen!
 
Wij betrekken onze hond bij alles, als ik wat voor de kleine koop dan laat ik hem uitgebreid snuffelen en hij komt ook op het kamertje, verder is het wel een redelijk rustige hond hij is ook al ruim 12 jaar!!

We zullen zien hoe hij reageert maar we zullen ze nooit alleen laten!!!!
 
Ja vreselijk nieuws idd. Helaas hoor je het vaker. Het kan een kwestie van jaloezie geweest zijn, maar dat is achteraf praten. Het is wel zo bij honden en katten dat je ze overal bij moet betrekken. Idd snuffelen laten aan de kleertjes en aan de baby als die geboren is. Verder blijven honden en katten onberekenbaar. Heb ook wel eens gehoord dat een kat in een bedje is geklommen bij een baby en daar bovenop is gaan liggen de ouders waren er toen op tijd bij maar ook dat baby had kunnen stikken. Brrr altijd eng dat soort dingen. Wij hebben twee katten maar ze moeten zelfs niks van een baby weten als ze zo klein zijn is onze ervaring zodra het huilt rennen ze al weg. Verder zijn ze veel buiten bij ons de katten, en als ze binnen zijn houden we ze uiteraard in de gaten.
In het begin bij onze eerste hadden we de box al in de huiskamer staan en omdat we ze niet erin wouden hebben, Hebben we de box gevuld met ballonnen. Hebben het een week zo laten staan, het gevolg was dat ze er misschien een of twee keer in wouden maar doordat de ballonnen knapte wouden ze daar ook niks van weten. Sindsdien laten ze de box links liggen en hoeven we niet bang te zijn dat ze daar inspringen.
 
Vandaag had ik intake van de kraamzorg en ze zei ook al dat ballonnen goed hielpen. onze hond is oud maar hij kan nog goed springen en zou zo vanaf de bank de box in kunnen springen.

als de kerstboom weggaat dan zetten we de box al op zodat hij eraan kan wennen en af kunnen leren dat hij er niet in mag.
 
Terug
Bovenaan