Horrormonen

<p>Hoi iedereen,</p><p>Ik ben nu ruim 8 weken zwanger en sinds 2 weken voel ik me vreselijk neerslachtig. Ik irriteer me aan alles en sta bijna iedere dag huilend op :( Ik voel de 'roze wolk' niet, eerder een zwarte wolk. </p><p>Herkennen jullie je hierin? Hoop op reacties :)</p>
 
Herkenbaar..zeker zo pril in de zwangerschap
.Ik werd in week 5 ziek en werd daar ook erg neerslachtig van. Bij mij werd het in week 19 ongeveer beter. Maar dat kan bij jou natuurlijk ook eerder zijn.
Mijn advies, luister goed naar je lichaam. Rust voldoende! Let goed op jezelf 
 
Had ik ook hoor! De eerste 12 weken was ik uit het niets des duivels (ik maak normaal nooit ruzie) en bij vlagen ook heel verdrietig om niks. Ging vanzelf weer over. Dat opvliegende is wel de hele zwangerschap gebleven. 
 
Dankjewel voor jullie reacties! Des duivels klinkt me bekend in de oren ;) Maar het "schuldgevoel" is misschien daarna nog wel erger dan de boosheid of het verdriet. 
Mijn werk is ook erg stressvol en ik heb nu al het gevoel dat ik dat niet meer aan kan. Ben zo bang dat ik me alle maanden zo ga voelen :(
 
Hier ook héél herkenbaar. Wat mij helpt is te zeggen als ik me zo voel, tegen m'n partner en eventuele anderen. Eerst deed ik dit niet en hield ik me groot, waardoor de ergernis alleen maar groter werd en de boosheid en uitbarsting ook. Als ik het zeg, kan mijn man een beetje rekening met me houden. Ook dat ik echt niets aan m'n k-geveoel kon doen en hij ook niet. (Hij deed dan extra lief, maar dat werkte bij mij averechts.) Verder een extra dutje waar het kan of even alleen zijn, hielp mij. Nu in m'n laatste trimester en het komt een beetje terug, maar ik herken het beter dan in het begin en kan er eerder mee dealen (vertellen en me even terug trekken), helpt heel erg.
 
Terug
Bovenaan