hotserdeklots op het paard..............

A

Anoniem

Guest
Hallo dames

Het vorige berichtje over paardrijden was ook van mij maar ik ben niet helemaal eerlijk geweest.......
Ik heb de paardrijles namelijk al achter de rug.....ik ben niet gevallen gelukkig en heb ook geen trap gehad maar we moesten licht draven en omdat ik het ritme niet te pakken kreeg heb ik behoorlijk zitten hotseklotsen op het paard.......ik had vooraf aan de instructrice gemeld dat ik zwanger was maar na de les bleek dat ze dat helemaal niet begrepen had.....toen ik gisteren thuiskwam voelde ik me erg onzeker en heb daarom het berichtje geplaatst.
Ik heb er vannacht ook niet van kunnen slapen en zou daarom heel graag  opnieuw een mening vragen van de experts onder ons; moet ik me zorgen maken of kan het geen kwaad?
Alvast bedankt
Groetjes van een onzekere zwangere met spijt als haren op haar hoofd dat ik me heb laten verleiden tot dit uitstapje.

Hoi Rian,

stouterd...

hihi..maak jej niet druk, je kleintje zit echt heel goed ingepakt en kan wel tegen een stootje...ikzelf ben toen ik 19 weken zwanger was nog volop aan het dansen geweest, en ik heb nu een wolk van een beebie...

Ze kunnen wel wat hebben...

Groetjes Valerie

Hoi Rian,

Als je geen ervaring hebt zou ik er nog niet aan beginnen, bewaar dit voor als je kindje er eenmaal is, want de kans is te groot om er af te vallen de eerste lessen.
Ik ben er zelf gelukkig nog nooit afgevallen (afkloppen), maar mijn zus de 2de les, omdat het paard schrok.
En tja als je nog geen goede zit hebt dan is die kans dus te groot dat je er af valt.

Maarre ik zou je nu geen zorgen maken hoor, tegen dat geklots kan ie wel tegen, is goed beschermd.
Als het toch  fout gaat, dan is het omdat het kindje ziek is en niet om het paardrijden.
Wat natuurlijk niet te hopen is.

Nou succes met je zwangerschap en bekijk de paarden maar vanuit buiten de bak.
En over een maandje of 9 kan je lekker gaan hobbelen.

Groetjes Nathalie

Hoi Rian,
Ik heb geen verstand van paardrijden, ik heb het nog nooit gedaan. Ik ben namelijk als de dood voor paarden. Maar ik weet wel dat Anky van Grunsven zwanger was toen zij olympisch kampioene werd en ik hoorde eind januari, dat zij nu nog maar 1 paard zelf traint, omdat ze het rustiger aan wil gaan doen, omdat ze in maart moet bevallen. Het lijkt me dat zij toch vrij intensief met paardrijden is beziggeweest. Het paardrijden zal dus geen kwaad kunnen.
Blijft staan, dat jij je er niet prettig bij voelt. Nou dat is volgens mij in een zwangerschap het belangrijkste...je moet de dingen doen waar jij je goed bij voelt. Je kindje is goed beschermt, het zit nu nog helemaal achter je schaambeen, dus ik vraag me zelfs af op een trap van het paard je kindje kwaad zou kunnen doen. Maar als jij je niet zeker genoeg voelt, zou ik het niet meer doen. Een paard voelt zoiets ook aan en dan gaat hij de baas over jou spelen, ipv andersom.
Groetjes,
Patricia

Hoi.
Ik ben een van degene die had gereageerd op je stukje of het schadelijk kon zijn.. Ben blij dat alles gewoon goed is gegaan! Maak je niet druk, van een stukje draven (of zelfs galoperen) ga jij echt geen miskraam krijgen hoor!!
Geniet lekker van je zwangerschap en ga na de bevalling weer lekker een stukje rijden, want paardrijden is té leuk om nooit meer te doen..
Groetjes Anne-Marie

Als ervaren amazone en zwangere kan ik je gerust stellen, paardrijden kan echt geen kwaad!! zelfs niet as je al heel ver bent, maar van een paard vallen of met een paard vallen is wel heel risicivol, dus misschien voorlopig wel even wachtem met volgende pogingen. Zelf rij ik voorlopig ook niet meer omdat de paarden waar ik op rij niet de meest brave exemplaren zijn,,,

Terug
Bovenaan