Hou de moed er in!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!

Ik lees zoveel berichtjes van meiden die na de zoveelste ronde nog steeds niet zwanger zijn en ik vind dat zo rot voor jullie dat ik maar heb besloten mijn dokteradvies in de groep te gooien!

Ik ben pas gestopt met de pil om mijn cyclus na 12 jaar weer eens op een natuurlijke manier op gang te laten komen. Einde van dit jaar willen mijn vriend en ik voor het eggie gaan klussen.
Ben dus even naar de dokter geweest voor advies over andere anticonceptie en heb gevraagd of een onregelmatige cyclus altijd terugkomt als je stopt met de pil. Ik was vroeger namelijk heel onregelmatig ongesteld.
De dokter gaf aan dat dat helemaal niet hoeft te gebeuren en dat een onregelmatige cyclus ook helemaal niet hoeft te betekenen dat je geen eisprong krijgt en niet zwanger kan worden. Hij vertelde dat sommige vrouwen met onregelmatige cyclus heel snel zwanger zijn en die met een regelmatige soms lang moeten wachten.
Daarbij gaf hij aan  dat  de  GEMIDDELDE TIJD DAT EEN NORMAAL VRUCHTBARE VROUW moet wachten voor ze zwanger is op 6 tot 9 maanden ligt. Dat dat niet iets is om je zorgen over te maken. Zo'n wondertje als een kindje laat zich gewoon niet plannen.
Dus voor alle meiden die na 5, 6 of 7 ronden nog niet zwanger zijn: Hou de moed er in en maak je niet teveel zorgen! Dat maakt de kans alleen maar kleiner dat je zwanger wordt! Stress is nooit goed. Al is het moeilijk, dat kan ik me best voorstellen.
Ik ga de maanden aftellen voor ik mag klussen en hoop dat jullie tegen die tijd allemaal zwanger zijn!
Toi, toi, toi!

Liefs, Billie

Daar ben ik het helemaal mee eens !!!
Mijn vriend en ik zitten nu in ronde 13 maar wat
je schrijft is helemaal waar !!!
Hopelijk, als jullie voor het eggie gaan, duurt het
allemaal niet zo lang voordat jullie zwanger raken,
want je geen zorgen maken als het wat langer duurt
is soms makkelijker gezegd dan gedaan !!!
Lieve Billie, heel veel succes met zwanger worden !!!

Dikke knuffel van Biaggi

Hoi Billie,

Ik zit inmiddels in ronde 8 en het is heel moeilijk om je geen zorgen te maken.
Maar wat je zegt is helemaal waar. Een vriendin  zit al in ronde 10 en haar dokter zei hetzelfde. Ik las gisteren nog op internet er een jaar voor staat, na een jaar is 70 tot 80 procent zwanger, dus daar hou je je aan vast. Maar ja, je leest overal wat anders.
In mijn omgeving ken ik eigenlijk niemand die heel snel zwanger was, dus ik had me ook geen illusies gemaakt. Ik had alleen heel erg gehoopt dat het rond ronde 6 raak zou zijn maar dat is helaas dus nog niet gelukt.

Groetjes,

Esprit

Terug
Bovenaan