Houdbaarheidsdatum Zwitsal

<p>Hoi, ik heb een vraagje.</p><p>Ik heb laatst een set met Zwitsal producten gekregen. Nu ben ik pas twee maanden zwanger en heb gekeken naar de houdbaarheidsdatum. </p><p>Ik zag dat er op de pot 12M staat dus houdbaar tot 12 maanden na opening. Maar het gekke is altijd dat Zwitsal al in de winkel niet dicht is? Er zit geen folie op en iedereen loopt natuurlijk altijd aan de flesjes te ruiken en hoogst waarschijnlijk zijn de flesjes al meerdere keren open gemaakt. </p><p>Heeft dit dan effect op de datum? Kan ik ze dalijk als alles goed gaat en ik bevallen ben nog wel de producten gebruiken?</p><p>Groetjes</p>

Goeie vraag! Ik ben geen chemicus, maar ik vermoed dat die 12 maanden slaan op de gegarandeerde kwaliteit van het product. De kans bestaat dus dat na 12 maanden de geur bv afneemt, waarschijnlijk bederft het niet. Ik gebruik nu een pot zwitsal van 1,5 jaar oud, gaat prima!

Wel heb ik geleerd van de kraamverzorgster dat Zwitsal eigenlijk troep is; lekker vertrouwd maar heel veel parfum en daarom niet goed voor het huidje als je baby pasgeboren is. Ben het zelf dus pas gaan gebruiken toen mijn kindje wat ouder was en daarvoor dus wat meer neutralere producten. Maargoed, we zijn er zelf vroeger mee ingesmeerd dus zal weinig blijvende schade aanrichten ?. Zou me in ieder geval niet zo’n zorgen maken over de houdbaarheid, en als je twijfelt, even op je eigen huid testen!

Hoi
De houdbaarheids datum staat er op voor het eerste gebruik als je bijvoorbeeld met je vingers door het potje creme heen gaat komen er bacterien van je hands in de creme waardoor de kwaliteit achter uit kan gaan dus zou het lekker in de kast zetten en gebruiken als je kleintje geboren is en mijn dochter heeft nergens last van gehad dat ik zwitsal vanaf de eerste week heb gebruikt 

Hoi,
Bedankt voor de reacties! Klinkt allemaal logisch haha Dan kan ik in ieder geval in de toekomst even gaan testen en dan nog lekker gebruiken inderdaad. 
Groetjes

Ik ben geen expert op dit gebied maar volgens mij is het inderdaad de gegarandeerde houdbaarheid (bij normaal gebruik, dus niet als je met vieze vette vingers in een pot crème gaat, maar dat spreekt voor zich). Ik gebruik producten ook nog wel na deze houdbaarheid, maar let dan wat beter op (geur, structuur enzo).
Ik heb overigens de eerste weken bijna geen zwitsal gebruikt ivm parfum. Wassen deed ik gewoon met water, insmeren na het badje met neutral bedtime olie (aanrader!) en de haarlotion deed ik niet in z'n haartjes, maar een klein beetje op z'n kleding. Nu hij wat ouder is gebruik ik het meer, maar crèmes enzo alleen wanneer nodig. 

Terug
Bovenaan