Houdt het dan nooit op??

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Vrijdag zijn we naar het ziekenhuis in zwolle geweest om te kijken naar het vierkamerbeeld van het hartje van ons kindje...........Dit was niet goed. Ons kindje heeft een hart afwijking........een gaatje in zijn hart. Hoe erg dit is kunnen ze ons nog niet zeggen, dit ligt aan de grootte van het gat.......en of dit gepaard gaat met een chromosomale afwijking. Dinsdag moet ik hiervoor een vruchtwaterpunctieondergaan. De uitslag hiervan duurt 2 a drie weken langer mocht het volgens hun ook niet duren want als de uitslag negatief is...en het kindje nog meer afwijkingen heeft, is het niet levensvatbaar en zal de zwangerschap afgebroken moeten wordne.
Is alles goed na de punctie gaat de kindercardioloog kijken hoe erg het is met het hartje en wat er aangedaan, kan of moet worden. Ontzettend spannend dus, een echte hel waar je in terecht komt, na een jaar van 3 misrkamen waren we eindelijk een beetje gelukkkig met onze zwangerschap. Wordt je weer helemaal terug gegooid. Het kindje zit verder super op schema en schopt en beweegt al heel goed, allemaal positieve dingen..........maar ik durf helemaal nergens meer op te rekenenen...........ik ga er maar gewoon in in de molen...en zien waar we eindigen. De gedachten om de zwangerschap af te moeten breken is natuurlijk hartverscheurend..............

Liefs voor iedereen, en allemaal een onbezorgde zwangerschap!
Sarah, 20 weken en 5 dagen zwanger

Jeetje, wat erg zeg. Ik snap het wel hoor...ik zou ook enorm gefrustreerd zijn. Maar volhouden oke. Er worden veel medische fouten gemaakt...dus! Het is zo oneerlijk en toch moet je positief blijven. Heel makkelijk gezegd zul je denken...maar anders kom je in een negatieve spiraal. Ik duim en bid voor je en hoop echt dat alles goed komt. Ik hoop je hier over 2 a 3 weken te lezen met het goede nieuws. Ik ga het anderzijds heel eng vinden. Ik ben, denk ik, 8 weken zwanger en ga do as naar de vk. Ik hoop echt dat alles goed is. Ook ik heb er 4 jaar op moeten wachten....veel liefs, Eva

Hoi Sarah,
Wat vreselijk zeg, en dan ook nog die onzekerheid!!!! Wat moet je ook lang wachten op de uitslag. Ik kan me voorstellen dat de moed jullie nu in de schoenen zinkt. Zeker na al 3 miskramen.
Ik kan me goed voorstellen dat de gedacht alleen al hartverscheurend is. Wij kregen half december (met 15wk) ook te horen dat er misschien een probleem zit bij onze 2ling. We staan nogsteeds onder strenge controle bij de gyn. Gelukkig leek vrijdag dat het constateerde gevaar van een maand terug verdwenen is. We zijn na een maand onzekerheid erg blij met het nieuws dat op dit moment onze meiden er weer goed voor staan. Ze groeien en bewegen goed. Ik zal voor jullie duimen dat jullie over 3 weken ook zulk goed nieuws krijgen en dat jullie ook lekker van de zwangerschap kunnen gaan genieten.

Liefs,
Sara (vandaag 20 weken zwanger van 2 meiden)

Terug
Bovenaan