Houten keukentje

<p>Hallo, voor de tweede verjaardag van mijn dochtertje wilde ik heel graag een keukentje, toen haar meter me toen vroeg wat ze moest kopen zei ik dus een keukentje, ik gaf aan dat ik graag bij legde als het boven het budget zou zijn, in de veronderstelling een duurzaam keukentje te kopen, dit is echter een foute communicatie geweest (van mijn kant, ik weet het) en ik heb nu een veel te groot en te duur (voor die prijs koop je een houten) plastic keukentje… Ik vind het geen mooi keukentje (onrealistisch tegenover een houten) ik wil haar ook niet kwetsen… Maar Wil toch liever in de woonkamer een houten exemplaar. Ik dacht eraan om dat plastic keukentje buiten te gebruiken als ‘modderkeuken’, heeft iemand ervaring met zo een modderkeuken? Is het gewoon buiten keukentje spelen ? Het zou me wel leuk lijken als het lekker weer is om lekker buiten te koken met zand en water bvb. Of laat ik dit plastic keukentje maar gewoon in de leefruimte staan ondanks ik het niet mooi vind? Ze kijkt er ook niet zo veel naar vind ik… Speelt wel met de accesoires maar de deurtjes enz nodigen haar precies niet uit. Ik denk dat een houten keukentje dan ook meer uitdaging zal geven omdat het er ‘echt’ uitziet of is dat niet zo? Verkopen vind ik ook zonde, het heeft wel wat waarde gehad en het is een cadeau (ik heb niets moeten bijleggen) Het is ook duurzamer als ik het gebruik en ze er lol in heeft en het daarna naar een ander kindje kan geschonken worden bvb. Is 2jaar misschien nog te jong hiervoor?</p>

Kun je niet tegen de meter zeggen dat je heel graag een houten keukentje wilde? Zou het persoonlijk nier zo leuk vinden als ik iemand een cadeau gaf en het werd dan buiten gebruikt en binnen stond na een poos een ander exemplaar ?
Voor een volgende keer kun je misschien op lijstje.nl zetten wat je leuk vindt, dan staat er meteen een link naar de juiste site bij met afbeelding enz, kan niet missen dat je dan krijgt wat je graag wilt.
Maar buiten dat denk ik eerlijk gezegd dat het voor kindjes niet uitmaakt of iets van plastic is of hout. Hout is meer een trend de laatste jaren maar kinderen spelen met alles wel. Vooral als volwassenen leuk meedoen. Wij speelden vroeger bij oma met een keukentje wat nog van mijn moeder was geweest, in niks te vergelijken met het moderne speelgoed van toen maar we hebbem ons er uren mee vermaakt..
Een buitenkeuken is heel leuk maar daar heb je echt weinig voor nodig. Gewoon wat oude potten en pannen, een houten kist met een gat in waar een teil in past en eventueel een deurtje erin. 

Dat wilde ik doen maar dat vond mijn man te onbeleefd ... Hij zegt verkoop het dan maar dat vind ik dan weer heel erg onbeleefd... Ik denk dat ik het dan wel moet hier in mijn leefruimte laten staan..., buiten zetten en een ander binnen is inderdaad als ze ons bezoekt niet erg netjes, zou ik zelf ook niet leuk vinden zoals je zegt... Het is natuurlijk mijn eigen fout, ik ging er vanuit ze wist ik een houten wilde... Welke maakte me echt niet uit qua kleur enz dus had ik er niets bij vermeld... Ik zal moeten leren uit mijn fouten

Plastic, hout, het maakt eigenlijk voor hen niet uit. Het ene kind kijkt er meer naar om dan de andere.
Wel vinden eigenlijk alle dreumessen het wel leuk om met modder/viezigheid/eten te spelen.

Zelf hebben we ook buiten en binnen een keuken staan. Hartstikke fijn en handig. Zeker in de zomer.

Hout geeft over algemeen meer rommel (breekt, scheurt), en is vaak (ten dele) onbewerkt dus met knoeien een probleem.

Zeker als je kleintje weer zo’n heerlijk gerechtje staat te bereiden van de chips en rozijntjes van onder de bank vandaan, gemengd met zijn/haar beker melk..

Ik heb de houten variant ondanks dat deze mooier was uiteindelijk naar buiten gedaan ivm dit soort fratsen. En plastic maakt ook minder herrie op de tegels???

Terug
Bovenaan