Houten loopwagen

<p>Hallo mama’s en papa’s.</p><p>Mijn ouders zijn al vroeg bezig met Sinterklaas en Kerst. Ze vroegen mij gisteren wat ze onze dochter (eind jan wordt ze 1) cadeau kunnen geven. <br />Nu vraag ik me af of zo’n houten loopwagentje (waar ze achter lopen, niet waar ze in kan zitten) een leuk idee is, maar heeft het eigenlijk voordelen betreft de motorische ontwikkeling en lukt het leren lopen wel met zo’n wagentje, of rolt dat voor ze uit omdat het te snel gaat en ze daardoor flink kunnen vallen? Misschien ben ik nu een beetje te voorzichtig aan het denken, ze zal uiteindelijk bog heel vaak gaan vallen. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.</p><p> </p>
 
Toevallig hebben wij ons zoontje van nu 10 maanden gisteren in een speelgoedwinkel achter zo’n wagentje gezet om te kijken of hij ermee kon lopen (hij loopt langs de box en de tafel en staat al los, dus we verwachten dat hij binnenkort gaat lopen), maar het karretje reed inderdaad weg, zonder dat ons zoontje erachter aan kwam hahha. Hij viel gewoon voorover (naja we vingen hem wel op) terwijl het karretje wegreed, dus onze conclusie was dat ze toch eerst wel echt een beetje moeten kunnen lopen, en dat het karretje daar niet bij gaat helpen ??
 
Zo'n houten karretje hebben wij nu ook, mevrouw kan er prima achter stappen maar heb haar dan wel cuntinu aan 1 armpje vast omdat het indd voor d'r uit rolt en zij dan plat op de grond zou liggen. 
Houten loop fietsje snapt ze niks van en wil er op hobbelen als op het hobbelpaard. 
Ze krijgt voor haar verjaardag over een week zo'n wheelybug loopauto, daar zou ze achter kunnen lopen en op moeten kunnen rijden als ik de beschrijving mag geloven.
Ik zal je laten weten hoe die hier bevalt.
(ze zien er zoooo leuk uit die wheelybugs dingen? ff Googlen?) 
 
Dat vroeg ik me inderdaad ook af. Wij hebben daarom vorige week een wagentje gegeven voor zijn eerste verjaardag waarbij je de voorste wieltjes stroever of juist soepeler kan zetten. Door ze in het begin stroever te zetten rijdt het loopwagentje niet meteen weg. 
 
Hier wel succes met het houten loopwagentje! Vanaf 10,5 maand ongeveer ging hij er prima mee aan de wandel. Daarvoor lag het zwaartepunt nog teveel bij onze zoon waardoor het wagentje ging kiepen naar achter. We hebben ook een loopwagen van Vtech, minder mooi maar wat steviger en inderdaad met de feature om de wielen stroever te zetten. Heel handig! Voor zijn verjaardag een loopfietsje gehad en dat ging ook meteen goed, hij "fietst" de hele kamer door. Wel kanttekening: hij loopt los sinds 11,5 maand en nu met 12,5 maand loopt hij goed. Zal dus zeker per kind verschillen! 
 
Ze begint nu langzaamaan met staan als we haar helpen. Echt lopen met of zo der hulp zal nog wel even duren denk ik. Doe wheelybugs lijken me ook erg leuk. Bedankt voor de tips en ervaringen.  
 
Ik heb een houten loopwagen én een wheelybug. De loopwagen was favoriet bij mn oudste dochter. Ze heeft er maaaanden achter gelopen. In het begin moesten we haar wel echt nog vasthouden, anders ging de loopwagen te snel. En helpen sturen. Maar na een poosje had ze het zelf wel door.
Mijn jongste dochter heeft er amper gebruikt van gemaakt, ze vond hem gewoon niet interessant en liep al met 12 maanden los. Ze had geen loopwagen nodig.
Wheelybug is ook stik leuk, maar wel vanaf 14 maanden ofzo. Terwijl een loopwagen is vanaf 10 maanden. Mijn jongste dochter is nu 14 maanden en gaat er nu plezier van hebben, maar komt er nog moeilijk zelf op en af (ik heb de kleine variant) Maar t is echt een leuk ding en mn dochter van 3 jaar sheets er ook nog op rond.
Loopwagen is meer om het lopen te stimuleren,  wheelybug wat minder.. Dat is vooral een leuk sjees-ding! 
Loopautootje/driewieler kon mn dochter met 12 maanden al wel goed op. Loopfiets (met 2 wielen) is echt vanaf 2 jaar!
 
Terug
Bovenaan