Houten speelgoed, iemand ervaring hiermee?

Hallo allemaal.

Ik ben net lid geworden van deze site omdat ik op zoek ben naar ervaringen met houten speelgoed van Haba. Ik heb een zoontje van 7,5 jaar oud. Ik ben online een houten knikkerbaan tegengekomen. Haba knikkerbaan Lijkt me een leuk cadeau voor mijn zoontje met sinterklaas, maar ik ben op zoek naar mensen met ervaring hiermee.... Zijn de knikers gevaarlijk voor een manneke van 7? splintert het hout makkelijk, etc.
Bedankt voor jullie reactie alvast

Groetjes Esmee.

Knikkers zijn in principe niet gevaarlijk voor een kind van 7 ze zullen dan niet snel meer wat in de mond stoppen, eerder mee gooien ;)
En het zou slecht zijn als bij dergelijk speelgoed het hout snel zou splinteren, als dat gebeurt zou ik het toch echt retourneren.
Ik ben zelf ook echt fan van houten speelgoed! Op de montessori school hier hebben ze bijna niet anders en is echt duurzaam en uitdagend.

Hoi Sollune,

Bedankt voor je reactie. Haha ja inderdaad met dingen gooien kunnen ze als het beste. Ik probeer ze toch zo lang mogelijk van de computer te houden (minimaal in ieder geval) dus dit lijkt me wel leuk. Ik heb vroeger ook houten speelgoed gehad (poppenwagen etc.) En haba lijkt me wel een fabrikant die geen troep levert na wat gespeur op internet.

Terug
Bovenaan