How lang in maxi cosi

<p>Hoi hoi.</p><p>Mij baby is 5 Maanden en ik ga Morgen naar belgie.</p><p>Dat is ongeveer 2 uur rijden.</p><p>Moet je onderweg Dan nog een xtje stoppen.</p><p>Want hoor soms van die rare verhalen over stikken enzo.</p><p>En met hoeveel Maanden mag de verkleiner eruit?</p><p>Zijn hoofdje zit net tegen de rand van de verkleiner aan</p>

Bij ons werd er verteld in de babywink dat je kind 1uur in een maxi cosi mag zitten vanwege zijn rug/nek, maar dat 2 a 3 uurtjes geen kwaad kan. Wij zijn pas met onze 2,5 maanden oude baby ook ruim 1,5uur in de auto weggeweest zonder te stoppen en de verkleiner is er bij ons al uit omdat hij er niet meer goed in paste (hij zat er klem in). Volgens mij staat daar geen max maanden voor, het is maar net tot wanneer je kleine er nog comfortabel in zit

2 uur in een maxi cosi kan geen kwaad volgens mij. Vooral als het maar heel af en toe voorkomt. Als het nou dagelijks is kan ik me indenken dat dit niet goed is. 
Je zou altijd even bij een benzinepomp kunne stoppen om even te kijken hoe het gaat en om even te knuffelen ?
Ik heb de verkleiner er zo rond de 5 maanden uitgehaald. Zijn hoofdje paste er nauwelijks meer tussen.

Ik heb van de week ook zo n baby spiegel gekocht voor in de auto kan je via de binnenspiegel de baby in de gaten houden.
?vind het wel eng om alleen zo weg te gaan ook al is het niet ver.
Kan ik indd  wel doen ff  stoppen bij de pomp indd

Verkleiner eruit grhaald met 3,5 maand omdat hij helemaal opgepropt zat hierdoor en ik zou me eerljjk gezegd niet zo druk maken over 2 uurtjes in de auto. Onze kleine kan heerlijk slapen in de auto en heeft laatst ook 3 uur geslapen toen we op vakantie zijn gewerst. 
Als je elke dag zulke ritjes maakt is het anders maar voor die paar keer dat je wat langer onderweg bent....

Hoi!
Onze zoons heeft nooit een verkleiner gehad, die was al zo groot bij de geboorte (54cm)?. Wij hebben bij ons kinderwagen een reiswieg waarin ons kindje liggend vervoerd mag worden. Ideaal. Maar ik begrijp dat dat nu geen optie is, want je kindje is er al. Hoewel, je kan ze ook voor niet te veel huren. 
Ik zou zelf ieder uur even bij een pomp stoppen, je kindje er even uit halen, koffietje oid halen en weer door. Is voor jezelf ook prettig. Zou idd ook de verkleiner eruit halen. De stelregel voor een volgende stap is volgens mij 2 vingers tot de rand, is kijken voor de volgende stap.
Succes en goede reis!
Liefs, Maaike

Terug
Bovenaan