HSG onderzoek.....eileiders doorspoelen?

<p>Hi allemaal! </p><p>Was benieuwd wie van jullie hier ervaring mee heeft en dit ook gedaan heeft? </p><p>Mijn vriend en ik zijn +- een jaar bezig om zwanger te worden. Ik 25 en m’n vriend 30. Zonder resultaat helaas. </p><p>Vandaag naar de dokter morgenvroeg. Erg benieuwd wat hij voor mij kan doen. Toen las ik dat een hsg onderzoek ook nog kan gedaan worden. Nu hoor ik daar hele erge pijnlijke reacties op. Is het echt zo erg??? Haha ben als de dood voor die onderzoeken. Of voelt t echt als menstruatiepijn heel hevig? </p><p>Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen! Ook wil ik vragen aan mijn dokter of ze het zaad van m’n vriend willen controleren. Hebben jullie dat ook gedaan? </p><p>Hoor graag van jullie. </p><p>Liefs Demi</p>
 
Hi!
een hsg doen ze niet meteen. Je moet eerst doorverwezen worden naar een ferriliteitsarts en daar worden ook eerst echo’s gemaakt, baarmoederslijm gemeten en je waardes gemeten. Tegelijkertijd of daarna word het zaad van je partner gecontroleerd en als alles goed is bij beide krijg je inderdaad een hsg. ( ik spreek nu vanuit mijn ervaring) 
hsg kan bestaan uit een constrastvloeistof op water basis of olie. Dat verschilt per zh/ kliniek. Ik heb het op olie basis gekregen. Ik mocht het zover komen dat je in aanmerking komt voor dit onderzoek zou ik me niet al te druk maken en er zo neutraal mogelijk in te gaan. Bij de ene vrouw valt het reuze mee en de ander heeft op dat moment even heftige krampen. 
 
Succes!
 
Hi Msst! 
Bedankt voor het reageren. Net bij de dokter geweest en hij zegt dat dat inderdaad niet zo snel gaat. 
Ik word nu eerst door verwezen naar de gynecoloog om te kijken of ik daadwerkelijk wel eitjes heb die groeien en springen. Want ik heb nog nooit een ovulatietest gehad die eruit springt! Dus ben erg benieuwd. 
Dan gaan we hopelijk verder kijken. Ik ben erg benieuwd. 
Liefs Demi
 
Hopelijk blijft je veel ellende in de mmm bespaard! 
Een vriendinnetje van me, kon ook nooit haar eisprong vinden en had mega lange cyclussen. Uiteindelijk er achter gekomen dat ze pcos heeft. Ik hoop voor je dat het iets onschuldigs is, maar misschien dat je al zelf eens kun googlen naar dit.
heel veel succes!
 
Hi Msst! 
Bedankt voor het reageren. Daar ben ik al voor getest jaartje terug. Inwendige echo gehad en echo op de buik maar was niets raars te zien. Geen PCOS in iedergeval ik dacht namelijk ook misschien heb ik dat wel. Ik wacht tot ik een doorverwijzing krijg inderdaad hopelijk hoeft het allemaal niet zo ver te komen. 
Liefs Demi
 
Terug
Bovenaan