HSG onderzoek??? wie kan mij er iets over vertellen??

hallo meiden , ik heb gisteren gehoord dat ik maandag een hsg onderzoek krijg , nou lees ik hier veel rond en de meeste zeggen dat het wel zulke pijn doet enz....
hoe is jullie ervaring hier mee?? als je dat heb gehad?
ik weet iedereen is verschillend, maar mijn gyn zei dat het net zoiets is als wat ik een paar weken geleden heb gehad, dat onderzoek met   dat water inspuiten , en dan met de camera gaan kijken of er verklevingen of iets dergelijks zit,ik weet de naam zo niet meer,
maar het hsg onderzoek doen ze ook al weer niet onder verdoving, ik zei gisteren ook tegen mijn gyn ik vind dat echt belachelijk wat is de moeite om het te verdoven?? ik heb nu al buikpijn als ik aan maandag denk!! ik ben nu wel bang terwijl ik met het andere onderzoek niet bang was, heb ik het nu dubbel zoveel,misschien ook wel omdat iedereen zegt dat het zo pijnlijk is,
ik hoop jullie snel weer te horen,
dikke kus van mij,

He Depri,

Ik  hoop dat ik je vragen kan beantworden:

Ik heb in augustus een hsg onderzoek gehad. Ik was zo zenuwachtig omdat ik veel verhalen had gehord en gelezen en daar werd ik heel onzeker van maar dit is wat ik ervan vond: Het is echt geen pretje maar het is snel  over.
Heb van te voren pijn stillers in genomen (naproxen) Dit moest van hem.
Je ligt in de steunen en de gyn spuit met een klein slangetje contrastvloeistof in. Je wordt dan althans bij mij omhoog getrokken zodat je onder het app komt te liggen voor de foto's Dat kan pijnlijk zijn. maar het hoeft niet.

Bij mij zaten mijn eilers dicht dus daar drukte het vloeistof tegen aan en dat deedt bij mij pijn. Heb de hand van mijn man wel heel hard fijn geknepen (zei hij achteraf )maar gelukkig zakte de pijn snel. Ze maken dan idd foto's het wordt dus op de rontgen afdeling gedaan. Ik heb wel 's avonds krampen gehad en dat vond ik eigenlijk erger dan het onderzoek. Maar dat kon komen omdat de vloeistof in mijn cyste is gekomen en toen in mijn buikholte?!?!? Waardoor ik krampen kreeg.

Dit onderzoek wordt nooit verdoofd. Omdat het waarschijnlijk zo kort duurt.
Maar ff een vraagje aan jou: waarom krijg je een hsg als jij al een diag scopie hebt gehad?

Mocht je nog vragen hebben dan ben ik hier

Groetjes Ester

Hallo depri,
Ik heb ook een HSG onderzoek gehad, eind juni.
Een uur van te voren moest ik een tablet Naproxen innemen, dit kreeg ik van de gyn.
Eerst krijg je die eendebek, dan maken ze je baarmoedermond schoon met jodium.
Toen vroeg de gyn of ik wilde hoesten, want dan komt je baarmoeder wat naar voren.
Onder het hoesten zette ze een cupje met klemmetjes vast aan je baarmoeder.
Dit voel je als kramp in je buik. Snel daarna spuit ze het contrastvloeistof, wat ook buikkramp geeft en ondertussen maken ze foto's van je baarmoeder.
Dit alles bij elkaar duurt zo'n 5 minuten. Zodra het cupje erafgehaald word, is de pijn weg. Ik heb me ook erg veel zorgen gemaakt om de pijn, maar achteraf viel het me toch ontzettend mee. Probeer te ontspannen. Bij mij mocht m'n partner mee en dat vond ik toch erg fijn, even iemand die je hand kan vasthouden en waar je in kan knijpen.
Na het onderzoek heb ik geen last meer gehad van krampen ofzo.
Veel sterkte
Tessa

hallo meiden, dank je wel voor jullie reacties,
ik hoop ook zo dat het snel voorbij is, en inderdaad bevallen doet heel wat meer pijn , en het duurt heel wat langer!! ik ben al twee keer bevallen, en twee keer ingeleid dus dan werkt het allemaal al niet zo mee,
en waarom ik nu een hsg onderzoek krijg terwijl ik al dat andere onderzoek heb gehad?? ik weet het niet .ze zei dat als er nu een keer contrast door is gegaan dat het dan weer allemaal schoon is en dat ik dan dubbel zoveel kans heb om zwanger te raken de volgende aankomende maanden??
nou ik hoop het,
ik laat jullie snel weer iets weten,
dikke kus van mij,

he meiden, ik lees net mijn reactie terug, maar ik vind het er een beetje vervelend staan eigenlijk terwijl ik het zo niet bedoelde natuurlijk!!
ik heb het een beetje raar daar neer gezet!!
ik bedoelde  , dat ik met 26 weken ingeleid ben, en dan is het allemaal heel pijnlijk natuurlijk omdat het nog niet rijp is, en met 37 weken ook ingeleid en dan is wel wat soepeler maar dat doet dan ook ontzettende pijn, en dat hou ik me nu een beetje voor me, de bevallingen , toen kon ik het ook dus dit onderzoek moet ik ook kunnen , het is  gewoon de schrik eigenlijk,
denk ik , hoop ik,!!
ik laat jullie morgen iets weten,
dikke kus

Terug
Bovenaan