HSG onderzoek

Beste allemaal

Ik heb gisteren mijn HSG onderzoek gehad en ik vond het smerig tegen vallen zeg.Het deed ontzettend pijn,en de dokter die dat onderzoek doet zei de hele tijd als je geen verklevingen hebt doet het ook geen pijn,en zoals zei kon zien had ik dat ook niet.Nou dan wil ik niet weten hoe zeer dat doet als je verklevingen hebt.Ik ging nu al bijna van mijn stokje het zweet lekte mij van mijn hoofd en rug nee het was echt geen pretje en ik hoop dat jullie ook nooit zoiets hoeven mee te maken.Vanmiddag moeten we terug komen voor bog een foto te maken om te kijken hoe de vloeistof is verlopen,maar gisteren op het beeldscherm was al te zien dat alles mooi doorliep in de buikholte dus had ik geen grote verklevingen of verstoppingen.Volgende week hebben we een gesprek met de gyneacoloog om te kijken wat we gaan doen of nog een half jaartje zelf figulieren of meteen beginnen metn IUI,nou van mij beginnen ze hier direkt mee,we wachten nu al zo lang dat ik er niet meer in geloof dat ik zo binnen een half jaar wel zwanger word,maar we zien wel wat ze zeggen eerst de foto van vanmiddag maar even weer afwachten.Sorry voor lang verhaal maar moest het even van me afschrijven.Veel liefs van Truida
 
He Truida, wie zegt dat nou, dat het alleen met verklevingen pijn doet!!!!
Ik heb ooit ook een HSG gehad en dacht ook: dit kan niet nog erger worden want anders ga ik van mijn stokje. Het aanhaken van de baarmoeder en die eendebek erin en dan het schoonmaken .....godverd.... afschuwelijk.
Voordeel van het "doorspoelen" is dat een hoop vrouwen erna zwanger raken (1st maand mag nog niet dus de 2de maand zwanger worden na HSG), omdat eventueel kleine obstakels weggespoeld zijn. Dus.... wie weet, zou mooi zijn he?
Zelf ben ik met een 1ste iui zwanger geraakt. Ik heb 1 dichte eileider door een eug. Succes ermee!
 
Nou de arts zei dat als er verklevingen zaten pijn deed en dat bij mij niet het geval was maar ondanks dat deed het hartstikke zeer.Maar misschien zei ze dat wel om mij gerust te stellen ja wie weet,als ze me dit van te vorne hadden gezegd dan was ik er nooit naar toe gegaan.Dat weet ik wel.Maar bedankt voor je reactie en hopelijk word ik gauw zwanger.En ik wil je van harte feliciteren met je baby of zwangerschap.Want ik weet niet precies of je nog zwanger bent of dat je al een baby hebt maar in ieder geval hartelijk gefeliciteerd meid.
 
Lieve Truida, alleen jij kunt voelen wat je voelt, niet zo'n troela die misschien zelf nooit zo'n onderzoek heeft gehad! Geef niet op en denk om jezelf, samen met je partner kom je er vast wel goed doorheen xxx
 
Terug
Bovenaan