hsg onderzoek

<p>heeft iemand ervaring met deze onderzoek?<br />zou deze maand het onderzoek krijgen maar ze zaten helemaal vol....(balen) (ook wel beetje opgelucht)<br />wel weer positief dat ik toch nog 1 maand mijn best kan doen. <br />zit best tegen op het onderzoek omdat ik veel lees dat mensen er een pijnlijke ervaring mee hebben. wil wel van jullie weten of iemand ervaring hier mee heeft</p><p> </p>

Hoi hoi, 

het klopt dat het onderzoek wel wat pijn geeft, ik ben toendertijd zelf heen gegaa maar ik en het ziek huis raadt toch wel aan iemand mee te nemen? voordeel daarna ben je zoals ze zeggen extra vruchtbaar dus hopelijk heb je alle vervolg onderzoeken en gepluk aan je lijf niet meer nodig. 
Heel veel succes

gr

Ik heb het ook gehad. Vond het onderzoek zelf heel pijnlijk maar dat duurde maar even. Daarna helemaal nergens last meer van gehad. Mijn man was erbij omdat dat werd aangeraden maar achteraf was dat voor mij niet nodig. 
Alvast veel succes en hopelijk ben je toch voor die tijd zwanger!

Vond het inderdaad een pijnlijk onderzoek, maar de pijn duurt maar iets van 10 seconden. Ik lag dus tot 10 te tellen op de behandeltafel en kneep ondertussen mijn vriend zijn hand fijn ? Was persoonlijk blij dat hij mee was. Er was zover ik me kan herinneren nauwelijks napijn. Had achteraf gezien dit onderzoek liever over geslagen. Ze konden erna nog niks concreets zeggen en moest dus alsnog voor een kijkoperatie. Dan doen ze dus ook weer een hsg en weten ze wel echt of er iets mis is of niet. Die hsg was dus bij mij niet nuttig geweest en na de kijkoperatie was ik gelijk zwanger.  Maar sommigen zijn na de hsg wel snel zwanger, dus vond het het proberen waard. Niet te druk maken over de pijn hoor, is echt wel te doen. Erna gewoon een paracetamolletje en een Tony chocolony ?

Helemaal vergeten om te kijken na de reacties super stom... Je krijgt ook geen melding..
Super lief jullie reacties !!! Xx
Mijn vriend gaat inderdaad mee vind ik wel een fijn gevoel. 
Dat je na z'n onderzoek extra vruchtbaar bent had ik ook gelezen dat ik inderdaad positief !!! Volgende maand heb ik een afspraak en dan maar hopen dat alles goed is maar dit geeft mij wel een goed gevoel
Tnxx meiden.
Vingers cross !! 

Heb in 2017 in het OLVG een gehad met schuim, was onderdeel van een onderzoek waar ik aan mee deed. Schijnt minder pijnlijk te zijn. 
Later die dag kreeg ik een HSG op basis van olie. Die was wel pijnlijker maar niet ondraaglijk. Resultaat: er was niets te zien, alles schoon. Cyclus daarop zwanger. Ben de gyn nog steeds dankbaar dat hij kwam met dit onderzoek ook al is het medisch niet aantoonbaar dat je er zwanger van wordt. 

Terug
Bovenaan