Hoi anoniem!
Ik heb halverwege November mijn HSG gehad. Daarvoor natuurlijk de info doorgelezen, die we van het ziekenhuis hadden meegekregen en ook op internet hier en daar een paar ervaringsverhalen doorgelezen. Ik was er dus op voorbereid, dat het een beetje onprettig zou kunnen worden. Aan de andere kant zou het onderzoek incl. voorbereiding ook maar max. een kwartier duren. Ik heb - op advies van mijn gynaecoloog de avond ervoor en een uur voor het onderzoek een pijnstiller genomen.
Uiteindelijk waren de zenuwen het ergste en ik geloof dat mijn man de ergste pijn had, toen ik tijdens de voorbereiding zijn hand helemaal fijn kneep.
Ik heb echter niets gevoeld van het onderzoek! Mijn eileiders waren helemaal schoon en verder zag alles er hartstikke goed uit. De arts, die na afloop de uitslag met ons doornam zei, dat iedereen het anders beleefd en ervaart.
Misschien had ik gewoon mazzel - probeer in ieder geval zo ontspannen mogelijk te blijven.
Ik vond het ook wel prettig dat de arts die het onderzoek deed uitlegde wat ze allemaal zou gaan doen en ook hoe e.e.a. zou kunnen aanvoelen.
Ik wens jou in ieder geval heel veel succes met het onderzoek! Lees de info door en laat het over je heen komen!
groetjes,
U.