hsg onderzoek

hallo dames,

ik ben claudia en wij zijn alweer 15 maanden bezig om zwanger te worden, na allerlei testen zijn we er achter gekomen dat mijn hormonen goed zijn en mijn man goed zaad heeft.
nu moet ik vandaag een hsg onderzoek ondergaan.
heeft iemand hier ervaring mee? doet het echt zo'n zeer als men beweerd? en is het zo dat je deze cyclus dan veilig moet vrijen?
ik zit mega in de stress voor dat onderzoek.
liefs claudia

hoi claudia, ik hoop dat je dit vandaag nog kan lezen, maar ik heb er geen last van gehad, het viel voor mij echt 100% mee! volgens mij moet je ervoor zorgen dat je niet zwanger raakt tot het momnet van de hsg, omdat dit onderzoek een net genesteld eitje kan wegspoelen. wat ik weet mag je na dit onderzoek gewoon weer zwanger worden. sterkte dame!
liefs simone

Hoi,

Het klopt dat je niet zwanger mag zijn op het moment van de HSG want dan wordt het kindje vernietigd.
Het is voor iedereen anders wat de pijn betreft. Voor mij was het heel erg pijnlijk omdat alles dicht zat en ik ben later ook geopereerd maar het komt veel vaker voor dat het gaat zoals bij Simone!
Ik hoop dat ook dat het vandaag bij jou ook goed is gegaan!! Je bent nu in ieder geval een aantal maanden een stuk vruchtbaarder!

gr.Inge

Hi claudia,
Laat maar effe weten hoe t gegaan is, ik heb m waarschijnlijk volgende week ...Ik heb er overigens folders bij gekregen, dus heb een goeie voorbereiding, mijn gyn vertelde zelfs dat ik een aantal paracetamols van te voren in moest nemen...
Ik hoop dat het je niet tegenviel! (je moet morgen dan zeker terug komen of alles wel weg is gevloeid...)

Terug
Bovenaan