hsg onderzoek

hallo dames,

allereerst heel erg bedankt voor jullie reacties!!!

vanmiddag heb ik het hsg onderzoek ondergaan en ik moet zeggen dat het best is meegevallen.
de enige keer dat het pijnlijk aanvoelde was dat, toen de vloeistof naar binnen werd gespoten, het voelde als een heftige menstruatie achtige kramp, maar op het moment dat ik dacht ojee nou gaat het wel erg pijnlijk worden was het al klaar, dus eigenlijk had ik me veel banger gemaakt dan eigenlijk nodig was.
alles was goed, mijn eileiders waren goed bereikbaar en mijn baarmoeder was keurig zoals die wezen moest.
na een half uurtje werd de controle foto gemaakt en al het vloeistof was al weer verdwenen.
dus ik hoef morgen niet meer terug voor die foto.
ik had trouwens geen pijnstillers gekregen of ingenomen, dat is helemaal niet nodig.
volgende maand moet ik weer bij de gynaecoloog terug komen dan gaan we kijken wat de volgende stap is (als ik dan nog niet zwanger ben)
simoon maak je niet al te druk voor het onderzoek, tuurlijk het is geen pretje maar denk aan waar je het voor doet, blijf rustig ademen en ontspan en neem een maandverbandje mee voor de vloeistof dat nog naar buiten komt.
heel veel succes volgende week en laat even weten hoe het bij jouw was.
oja je mag inderdaad gelijk zwanger raken of in iedergeval poging doen tot zwanger raken na het onderzoek.
liefs claudia

Hoi Claudia!
Fijn dat het onderzoek bij jou zo bijzonder goed ging.(ik heb helaas een andere situatie meegemaakt) Goed nieuws ook dat alles doorgankelijk is! En het beste nieuws is natuurlijk dat je nu tijdelijk extra vruchtbaar bent!! Klussen geblazen dus!

gr.Inge

Heerlijk dat het allemaal mee viel! Ik moet zeggen dat ik er zelf ook wel aardig nuchter onder ben... Bij vorige onderzoeken was het ook vaak een kwestie van ontspannen en over je heen laten komen..Het is idd allemaal voor het goede doel!
T is te hopen dat je volgende maand niet terug hoeft te komen!!!

Gelukkig is het je meegevallen. En heb je niet dezelfde ervaring als Inge en ik gehad. Ik vond het verschrikkelijk. Nu ging bij mij ook vanalles fout. Maar ik zal niet in detail treden.

Mooi dat alles goed is van binnen. Geen verklevingen enzo. Dan hoef je waarschijnlijk ook geen Laparoscopie te ondergaan. Wat mij wel 100% is meegevallen.

Succes en hopelijk ben je nu alsnog snel verder. Ze zeggen dat je na een HSG vermeerderd vruchtbaar bent.

Cynthia

Ja heb ik ook Cynthia! De larascopie was goed te doen.

Enne Simoon als al je eileiders dicht zitten helpt ontspannen echt niet meer hoor want dan ga je door het plafond van de pijn.
Ik ben ook vrij nuchter en heb een hoge pijngrens maar helaas was de HSG een vreselijke ervaring voor mij.
Maargoed zoals je al zegt. Het is allemaal voor een goed doel! Ben benieuwd wanneer we dat doel nu eens gaan bereiken met z'n allen.

X inge

Simoon, ben ik weer even. Ik dacht dat jij de HSG al had gehad. Niet dus.
Ik hoop niet dat ik je met mijn bericht ongerust heb gemaakt. Is echt niet nodig. Wat er bij mij is gebeurd was echt een uitzondering en meestal gaat het goed hoor!!
Als jij weer goed weet te ontspannen dan komt het zeker goed!

Succes!!
X inge

Oei... wordt toch wel spannend dus...Mijn reactie was ook geen commentaar op anderen die wel last van het onderzoek hadden hoor..HSG heb ik waarschijnlijk volgende week..moet eerst mijn ongi weer afwachten..(die zal heus wel komen!
Thanx voor t medeleven alvast!

Ik had even die indruk omdat jij schreef dat je zo nuchter was. Net of wij die een K Hsg hebben gehad aanstellers zijn. Fijn dat je het even opheldert!

Nou jaaaaaa is dat ook weer uit de wereld toch!?

Succes volgende week!!
Ik ga voor je duimen!!!!!!!!!

lfs inge

Terug
Bovenaan